مجلس آزاد شدن قیمت خودرو را بررسی می‌کند

۲۶ام بهمن ،

مجلس آزاد شدن قیمت خودرو را بررسی می‌کند

Bookmark and Share

دو هفته بعد از تصمیم دولت برای واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان و یک هفته پس از اعلام قیمت‌های تازه توسط خودروسازان، مجلس ایران بعد از جلسه‌ای با خودروسازان و دولت اعلام کرد طرح تازه قیمت‌گذاری خودرو را دوباره بررسی خواهد کرد.

در جلسه روز چهارشنبه ۲۵ بهمن اعضای کمیسیون صنایع مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ایران خودرو و سایپا حضور داشتند.

خودروسازان در این جلسه از افزایش نرخ ارز و انصراف دولت از پرداخت وام دو هزار میلیارد تومانی به خودروسازان گلایه کردند و از دولت خواستند برای کاهش قیمت خودرو هزینه‌های تولید خودروسازان را کاهش دهد. {+}

به نظر می‌رسد توضیحات خودروسازن نمایندگان مجلس را راضی نکرد و همه آن‌ها در مصاحبه‌های خود بعد از این جلسه از خودروسازان انتقاد کردند. 

حسین گروسی، یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس به خبرگزاری ایسنا گفت «خودروسازان ادعا می‌کنند محصولاتشان را تا ۸۰ درصد داخلی‌سازی کرده‌اند. در این صورت چرا با کوچک‌ترین نوسانی در بازار ارز قیمت خودرو به شدت افزایش می‌یابد؟»

بهروز نعمتی عضو دیگر کمیسیون صنایع مجلس به خبرگزاری فارس از پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دولتی و قیمت بازار آزاد به خزانه دولت انتقاد کرد و گفت «معلوم نیست این پول بابت چه چیزی دریافت می‌شود. بابت مالیات یا عوارض است یا پول زور است که از مردم گرفته می‌شود» {+}

محمد بیاتیان، یکی دیگر از اعضای کمیسیون صنایع هم اعلام کرد ۵۱ نفر از نمایندگان درخواست بررسی خارج از نوبت طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را امضا کرده‌اند و به احتماء بسیار تقاضای تحقیق و تفحص روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. زمزمه تحقیق و تفحص از خودروسازان ماه‌ها است در راهروهای مجلس شنیده می‌شود اما هنوز دربارهٔ آن تصمیم‌گیری نشده است.

بازار آشفته خودرو و گرانی هر روز محصولات خودروسازان داخلی نمایندگان مجلس را، هر چند دیر، وادار به واکنش کرده است. آن‌ها حالا باید نظر خود را بعد از جلساتی با خودروسازان و دولت دربارهٔ روش تازه قیمت‌گذاری اعلام کنند و وزارت صنعت موظف شده است این نظر را هر چه باشد اجرا کند. بعید است نظر مجلس دربارهٔ آزاد شدن قیمت‌ خودرو به زودی مشخص شود و تا آن زمان قیمت‌ها همچنان توسط خودروسازان و با درنظر گرفتن قیمت بازار آزاد تعیین خواهد شد. 

برچسب ها : خودروسازی ایران | بازار خودرو | طرح تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۲/۱۴
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.