مجلس از تحکیم روابط ایران و پاکستان حمایت می‌کند

۳ م دیماه ،

بروجردی در دیدار با وزیر امداد و امور غیر مترقبه ایالت سند پاکستان:

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی در دیدار با مشاور سروزیر و وزیر امداد و امور غیر مترقبه ایالت سند پاکستان گفت:مجلس شورای اسلامی از سیاست تحکیم و تعمیق روابط دو کشور حمایت می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران حلیم عادل شیخ، مشاور سروزیر و وزیر امداد و امور غیر مترقبه ایالت سند پاکستان امروز یکشنیه سوم دی ماه  با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

علاء الدین بروجردی با اشاره به اهمیت توسعه و تعمیق روابط در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، گفت: اراده مقامات عالیرتبه دو کشور بر تقویت و تحکیم ارتباطات دوستانه میان دو کشور ایران و پاکستان است و مجلس شورای اسلامی از این سیاست حمایت می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی روابط میان ایران و پاکستان یادآور شد: دو کشور مسلمان و همسایه ایران و پاکستان باید به رفع هرگونه آسیب‌ و لطمه احتمالی به مناسبات دوجانبه اهتمام داشته باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توافقات انجام گرفته به ویژه ایجاد خط لوله گاز ایران به پاکستان را یک محور اساسی برای توسعه روابط دانست و افزود: دشمنان روابط دو کشور سعی در تخریب مراودات به ویژه در عرصه‌های صنعتی و علمی دارند.

حلیم عادل شیخ، مشاور سروزیر و وزیر امداد و امور غیرمترقبه ایالت سند پاکستان با قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در سیل اخیر پاکستان، گفت: ایران اولین کشوری بود که به کمک مردم سیل‌زده پاکستان شتافت و این اقدام انسان‌دوستانه هیچگاه از ذهن ملت و دولت پاکستان فراموش نخواهد شد.

حلیم عادل شیخ با اشاره به پیشینه دیرینه روابط تاریخی و فرهنگی دو ملت مسلمان ایران وپاکستان  افزود: ملت و مقامات عالیرتبه پاکستان بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.

وی یادآور شد: پاکستان از حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده از دانش و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کند.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.