مجلس از هرگونه اقدامی برای تقویت و تعمیق روابط با هند حمایت می کند

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و زسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی ،’دینودرای’ رییس دیوان محاسبات هند ظهر امروز با ‘علی لاریجانی ‘ رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد .

وی با اشاره به سابقه دیرینه روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت ایران و هند گفت : پیشینه طولانی مراودات فرهنگی و دوستانه دو ملت بر استحکام و غنای همکاریهای کنونی دو کشور افزوده است .

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر اهمیت توسعه و گسترش روابط سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی دوکشور تاکید کرد.

لاریجانی با اشاره به تحولات کنونی منطقه و تلاش قدرتهای جهانی برای انحراف در مسیر انقلابهای مردمی در منطقه خاطر نشان کرد : قدرتهای جهانی بازور می خواهند شرایط کشورها را به نفع خود تغییر دهند که این اقدام آنها بازی با آتش است .

در ادامه این دیدار ‘وینو درای ‘ رییس دیوان محاسبات کشور هند با اظهار خشنودی از سفر به کشورمان ،ایران را کشوری مهم در منطقه دانست و گفت : هند از زمان ‘جواهر لعل نهرو ‘ تا کنون بر تقویت و گسترش روابط با ایران تاکید داشته و ارزش خاصی به روباط دوستانه دوکشور قائل است .

وی در ادامه با اشاره به تحریم های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران افزود : استمرار و تقویت روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران درعرصه های سیاسی ،اقتصادی و تجاری از اولویت های سیاست خارجی هند است .

سیام **۱۷۰۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۱۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.