مجلس از یک شنبه هفته آینده تا اتمام بررسی لایحه بودجه جلسه علنی خواهد داشت/ جلسات دوشیفته است

۱۹اردیبهشت،

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس از روز یک شنبه هفته آینده تا زمانیکه بررسی لایحه بودجه بررسی شود حتی روزهای دوشنبه و پنج شنبه به صورت دوشیفت جلسه علنی خواهد داشت.

 عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، از دو شیفته شدن جلسات علنی مجلس در ایام بررسی لایحه بودجه خبرداد و گفت: مجلس شورای اسلامی از روز یک شنبه هفته آیند ه (۲۲ اردیبهشت ماه) هر روز به صورت دوشیفت جلسه علنی برگزار خواهد کرد.

وی افزود روزهای دوشنبه و روز پنج‌شنبه تا ظهر نیز مجلس جلسه علنی خواهد داشت.

نماینده کرمانشاه تصریح کرد تا زمانی که بررسی لایحه بودجه سال به اتمام نرسد مجلس هیچ دستور دیگری را در دستور کار نخواهد داشت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد در صورتی که نیاز باشد جلسات علنی دو شیفته مجلس به صورت سه شیفت برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: مدت زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی قابل پیش بینی نبوده و از آنجایی که سال اول مجلس نهم است پیش بینی این موضوع غیرممکن به نظر می‌رسد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: لایحه بودجه توسط مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان خواهد رسید تا قبل از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری جهت اجرا به دولت ابلاغ شود.

یادآور می‌شود، ماده واحده لایحه بودجه کل کشور سال در ۹۸ بند آماده شده و مباحث درآمدی و هزینه‌ای آن توسط اعضای کمیسیون تلفیق بررسی و مشخص شده است اما بحث مصارف طرح هدفمندسازی یارانه‌ها بلاتکلیف به صحن علنی مجلس ارجاع داده شده است.

لایحه بودجه کل کشور سال ۹۲ پس از ۸۴ روز تأخیر در جلسه علنی چهارشنبه ۹ اسفند ماه توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور تسلیم هیئت رئیسه مجلس شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.