مجلس استخدام معلمان را تصویب کرد /نماینده دولت:استخدام جدید منطقی نیست

به گزارش خبرآنلاین،اعتراض آنها در حالی همچنان ادامه دارد که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده حتی یک نفر هم نیروی حق التدریس در آموزش وپرورش نداریم.از سوی دیگر حاجی بابایی اعلام کرده که اگر مجلس مصوبه ای اعلام کند نیروهای بلاتکلیف را هم تعیین تکلیف می کند.
به دنبال آن محمد مهدی زاهدی در گفت وگو با خبرآنلاین اعلام کرد که مجلس پیگیر استخدام نیروهای حف التدریسی در آموزش و پرورش است و به زودی خبرهای خوشی به آنها می دهد.
در همین حال مجلس امروز موضوع استخدام معلمان حق التدریسی را پیگیری کرد.مجلس کلیات طرحی را مصوب کرد که در صورت تصویب نهایی آموزش و پرورش موظف می‌شود ظرف دو سال تمام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خریدخدمت خود را از طریق برگزاری آزمون استخدام کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز پارلمان گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات به مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اصلاحی مصوب ۱۳۸۹ را بررسی کردند.
نمایندگان پس از استماع سخنان موافقین و مخالفین کلیات این طرح، کلیات طرح اصلاح ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران سوادآموزی را با ۱۷۸ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ رأی مأخوذه به تصویب رساندند.
طبق این طرح ۲ تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش الحاق می‌شود.
در صورت تصویب نهایی جزئیات این طرح در ماده واحده آن مقرر می‌شود دو تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره‌های ۸ و ۹ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش اصلاحیه مصوب ۷ دی ماه ۱۳۸۹ الحاق گردد.
طبق تبصره ۸، احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب ۸ خرداد ۱۳۶۹ به استثنای احکام ناظر و دانش‌آموزان دانشسراهای تربیت معلم به قوت خود باقی است. دانشجویان ورودی سال ۱۳۸۸ مرکز تربیت معلم نیز طبق مقررات مربوطه مشخص شده‌اند، مشمول این حکم می‌ شوند.
همچنین در تبصره ۹ وزارت آموزش و پرورش موظف می‌شود در اجرای تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب پنجم دی‌ماه ۱۳۸۹ در بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۱۳۸۶ از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون حداکثر ظرف دو سال تمام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خریدخدمت آموزشی خود را که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد ۲ و ۳ قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش مصوب ۱۵ مهر ۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار دهد.
مربیان پیش دبستانی و نیروهای خریدخدمت آموزشی که در سال تحصیلی ۹۰ – ۹۱ با آن وزارتخانه همکاری داشته‌اند، مطابق روال همان سال به همکاری خود با آموزش و پرورش ادامه می‌دهند.

آموزش و پرورش ۵ هزار میلیارد تومان کسری دارد

 در همین حال معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه بررسی کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس در مخالفت با این طرح گفت: با توجه به کسری بودجه ۵ هزار میلیاردی وزارت آموزش و پرورش و نیروهای مازاد این وزارتخانه تصویب چنین طرحی اجرایی نیست.

 تامین بار مالی طرح
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تامین بار مالی این طرح گفت: در مجلس طرح به چند قانون از جمله بند (ج) ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرده‌ایم.من تعجب کردم که نماینده دولت به این موضوع توجه نکرد. در ماده ۲۴ آمده که تمام دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند از تاریخ تصویب این قانون حداکثر معادل یک سوم کارمندان که به روش‌های بازنشستگی، بازخریدی و استعفا از دستگاه‌های اجرایی اخراج می‌شوند را استخدام کنند و ما هم بر اساس همین قانون این کار را انجام داده‌ایم.
زاهدی ادامه داد: تمامی مبالغی که در این طرح تصویب شده، با نظر موافق آموزش و پرورش و شخص وزیر بود. حتی شب گذشته وزیر گفت که نماینده دولت در موافقت با این طرح صحبت می‌کند و من تعجب می‌کنم که دولت مخالفت کرده است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در مورد مربیان پیش دبستانی هم گفته شد که این بخش مربوط به قسمت خصوصی است؛ اگر ما بخواهیم این قسمت را به بخش خصوصی بدهیم، جفای بزرگی به مناطق محروم کرده‌ایم.
۴۵۲۳۲

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.