مجلس بازهم وارد مسائل سینما شد/ وزیر ارشاد فراخوانده شد/ علی مطهری: صدور مجوز نمایش خانگی «گشت ارشاد» در مجلس بررسی می‌شود

علی مطهری؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر از برگزاری جلسه‌ای ویژه به منظور بررسی صدور مجوز برای انتشار فیلم «گشت ارشاد» در شبکه نمایش خانگی را داد.

به گزارش مهر، علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این خبر در توضیج دلایل برگزاری این جلسه گفت: انتشار فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در شبکه نمایش خانگی و صدور مجوز این حضور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سئوال برانگیز شده است از همین رو در نظر داریم دلایل صدور مجوز برای انتشار این فیلم در شبکه نمایش خانگی را در جلسه ویژه‌ای مورد بررسی قرار دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه افزود: نمایش این فیلم در اکران عمومی مورد اعتراض قرار گرفت و دامنه این اعتراض به جایی رسید که اکران عمومی «گشت ارشاد» متوقف شد. حال اینکه بار دیگر شاهد هستیم این فیلم با صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد منتشر شد و دوباره با واکنش گروه های مختلف و همچنین مردم جمع آوری شد.

وی در ادامه افزود: از همین رو قرار است عملکرد وزارت ارشاد توسط کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است فیلم سینمایی «گشت ارشاد» به همراه پشت صحنه، مرور حاشیه‌ها و نیز صحنه‌های حذف‌شده از فیلم با مجوز وزرات ارشاد و در سکوت خبری روانه شبکه نمایش خانگی شد.

«گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی در حالی با مجوز وزارت ارشاد روانه شبکه نمایش خانگی شد که این فیلم یکی از دو اثر جنجالی اکران نوروزی سال جاری بود که اکران‌شان اعتراضات وحواشی فراوانی را به همراه داشت. اعتراضاتی که سرانجام وزارت ارشاد را ناگزیر کرد این فیلم را همراه با «زندگی خصوصی» از پرده سینماها پایین کشیده شده و از ادامه اکران آن جلوگیری کند.

در پی انتشار این فیلم قائم مقام دفتر ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ‌ای از وقوع پاره ‌‌ای تخلفات در تهیه بسته نهایی فیلم سینمایی «گشت ارشاد» و انتشار و تکثیر آن خبر داد.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.