مجلس با کاهش یارانه نقدی مخالف است/ در مورد درآمد هدفمندی تجدیدنظر می‌کنیم

۱۶اردیبهشت،

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق و اظهارات سخنگوی این کمیسیون در مورد احتمال کاهش یارانه نقدی یا حذف چند دهک از دریافت یارانه، تاکید کرد که مجلس با کاهش یارانه نقدی مخالف است و در درآمد هدفمندی تجدیدنظر می‌کند.

به گزارش Consbank، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خواسته اصلی ما این است که میزان یارانه نقدی کاهش نیابد اما افزایش قیمت هم اتفاق نیفتاد.

وی افزود: ما حاضریم قیمت‌ها به صورت جزئی قدری افزایش یابد تا یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مردم کاهش نیابد چرا که این حق مکتسبه مردم است و بسیار از خانواده‌ها روی آن حساب باز کرده‌اند و با این پول زندگی می‌کنند، ما نمی‌خواهیم این حق را از آنها بگیریم.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه در مورد درآمد هدفمندی بازنگری خواهد شد، تصریح کرد: تمام تلاش مجلس این است که از مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی چیزی کسر نشود البته ما با افزایش یارانه نقدی هم به هیچ وجه موافق نیستیم، بلکه معتقدیم درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق برای هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۲ مصوب کرده باید تا حدی افزایش پیدا کند که یارانه نقدی فعلی پرداختی به مردم کاهش پیدا نکند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.