مجلس تا حصول بهبودی دانش‌آموزان “شین‌آباد” دست از تلاش بر نمی‌دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده مردم ارومیه با تاکید بر ضرورت رسیدگی به اتفاق دیدگان مدرسه “شین‌‌آباد”، گفت: وضعیت دانش آموزان اتفاق دیده مدرسه شین‌آباد همچنان وخیم بوده و هرگونه کوتاهی نسبت به این دانش‌آموزان خیانت است.

“عابد فتاحی” نماینده مردم اردبیل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت رسیدگی به اتفاق دیدگان مدرسه “شین‌‌آباد”، اظهار داشت: وضعیت دانش آموزان اتفاق دیده مدرسه شین‌آباد همچنان وخیم بوده و هرگونه کوتاهی نسبت به این دانش‌آموزان خیانت است.
وی افزود: هنگامی که چهره مصدوم دانش‌آموزان را از نزدیک ملاحظه می‌کنیم،  احساسات انسان جریحه‌دار می‌شود، تمامی مسئولان در این رابطه مسئول می باشند و باید تمامی تلاش خود را برای بهبودی وضعیت دانش‌آموزان و تکرار نشدن اتفاق‌های این چنینی به کار ببریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان این‌که به ۶ نفر از اتفاق دیدگان از لحاظ ظاهری آسیب‌های جدی وارد شده است، اظهار داشت: در این رابطه برای هر یک از این عزیزان بیش از ۱۰ عمل جراحی نیاز است، ۶ نفر از دانش آموزان اتفاق دیده در قسمت‌های صورت و دست‌ها دچار آسیب‌های جدی شدند که باید مشکلات این دانش‌آموزان هرچه سریعتر برطرف شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اهمیت رسیدگی به موضوع مدرسه شین آباد گفت: رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان شین‌آباد طی پروتکلی با وزیر پیشین آموزش و پرورش به امضا رسیده است و این وزارتخانه موظف است تمامی مخارج درمان بچه‌های شین‌آباد را متقبل شود، حتی موضوع استخدام آنها نیز به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد:  طی پروتکل به امضا رسیده، دانش آموزان شین‌آباد در مراحل تکمیلی درمان خود به خارج از کشور اعزام خواهند شد.

فتاحی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش حقیقتا در تامین هزینه‌های درمانی این دانش‌اموزان همکاری خوبی داشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیته تشکیل شده از سوی مجلس برای پیگیری اتفاق دیدگان شین‌آباد، هیچ‌گاه دست از کمک به این عزیزان برنمی‌دارد، افزود: تا زمانی که ما به عنوان نماینده مردم در خانه ملت فعالیت می‌کنیم، پیگیر مسائل و مشکلات این دانش‌آموزان هستیم.

لازم به ذکر است؛ کمیته‌ای ۳ نفره متشکل از”شاهین محمد صادقی” عضو هیئت رئیسه مجلس، “عابد فتاحی” نماینده مردم ارومیه و “رسول خضری” نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به دستور “علی لاریجانی” رئیس مجلس شورای اسلامی مسئول پیگیری وضعیت دانش آموزان مصدوم این اتفاق و ارائه گزارش نهایی به مجلس می باشند.
 
گفتنی است؛ ساعت هشت صبح ۱۵ آذر ۹۱، طی یک اتفاق دلخراش آتش‌سوزی در کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان پیرانشهر، ۲۹ دانش آموز دچارسوختگی شدند که بلافاصله اقدامات اولیه درمانی برای آنان صورت گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.