مجمع خیرین خوابگاه‌ساز راه‌اندازی می‌شود

جام جم آنلاین: معاون مرکز دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی مجمع خیرین خوابگاه‌ساز در این وزارتخانه خبر داد و گفت: اساسنامه مجمع خیرین خوابگاه ساز به زودی تدوین می‌شود.

دکتر بهزاد تدین گفت: در وزارت بهداشت معمولا خیرین خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی راه‌اندازی می‌کنند و تعداد خوابگاه‌هایی که توسط خیرین ساخته شده است بسیار اندک است، بنابراین با توجه به اینکه ماموریت وزارت بهداشت علاوه بر بهداشت و درمان کشور آموزش است در نظر داریم از کمک خیرین استفاده کنیم تا بتوانیم تعداد خوابگاه‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته خوابگاه‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: به منظور ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه هفته خوابگاه نامگذاری شده است و بر اساس آن هر روز این هفته عناوین خاص خود را دارد که برنامه‌های مختلفی متناسب با آن در خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: روزهای این هفته به ترتیب به عناوین «خوابگاه و امور فرهنگی»، «خوابگاه و مدیریت بهتر»، «خوابگاه و دانشجو»، «خوابگاه و مشاوره»، «خوابگاه و ورزش»، «خوابگاه و شهر» و «خوابگاه و بهداشت فردی» نامگذاری شده است.

تدین با اشاره به استقرار ۴۰ خوابگاه متاهلین در دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلین از اولویت‌های معاونت دانشجویی نیست، چرا که برای دانشجویان متاهل حمایت‌های وامی مختلفی توسط صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت معاونت دانشجویی ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی ویژه دختران است، خاطرنشان کرد: تا سال ۸۹ وزارت بهداشت در زمینه اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها با مشکلی روبرو نبوده است، اما از سال ۸۹ به بعد به دلیل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به ویژه در دوره‌های تکمیلی در این زمینه با مشکل روبرو شده‌ایم.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.