مجموعه امام تفت مرمت می شود

مجموعه امام تفت استان یزد با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان مرمت می شود.

بهرام رضایی،مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت:مجموعه امام تفت در میدان مرکزی شهرستان تفت قرار دارد،این مجموعه شامل مسجد،بقعه،حسینیه،آب انبار،بازار و مدرسه بوده که با فاصله نزدیکی از هم قرار گرفته اند.
وی افزود:تفت منطقه ای باستانی با پیشینه ای تاریخی بوده که از هر لحاظ با یزد پیوند تاریخی داشته و نامش همیشه با آن همراه است.
رضایی تصریح کرد:ساختمان مسجد از خشت و آجر در قرن نهم هجری قمری ساخته شده و دارای تابستانخانه ای با ایوان،گنبد و گرمخانه ای در ضلع غرب آن بوده همچنین پوشش گرمخانه طاق و تویزه آجری و به صورت کاربندی است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد:ساختمان مدرسه خشتی و نماسازی آن آجری بوده است.
وی اظهارداشت:”مجموعه امام تفت” که یکی از مجموعه بناهای فاخر استان یزد محسوب می شود؛مرمت آن هفته گذشته با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان آغاز شده  وتا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
رضایی افزود:مرمت این مجموعه شامل کف سازی و کانال سازی و ساماندهی سیستم آب و برق بوده که با همکاری شهرداری و اداره آب و گاز و هیئت امنای مسجد انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد:هر سال مراسم عزاداری با شکوه امام حسین(ع) و آئین نخل برداری در این مجموعه برگزار می شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.