مجهزترین بیمارستان۲۰۰ تختخوابی شمال کشور در رشت افتتاح شد

۲۰فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، بیمارستان قائم(عج) مجهز به تجهیزات پیشرفته و مدرن تشخیصی و درمانی روز دنیاست که اغلب از کشور آلمان و کمپانی زیمنس خریداری شده اند.

این بیمارستان که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با زیربنای حدود ۲۰هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته شده، دارای بخش‌های داخلی، جراحی، اطفال، زنان و مراقبت‌های ویژه است.

مهم‌ترین شاخصه این بیمارستان وجود ۴۳ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه بوده که از این نظر جزو بزرگ‌ترین بیمارستان در شمال کشور است.

علاوه بر آن این بیمارستان دارای ۱۵ تخت آی‌سی‌یو، ۱۵ تخت CCU و ۹ تخت NICU (بخش مراقبت‌های‌ ویژه نوزادان) و پنج تخت مراقبت‌های ویژه جراحی قلب باز است.

وجود پایگاه اینترنتی فرود بالگرد و اورژانس هوایی از دیگر ویژگی‌های این بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی است. عملیات احداث بیمارستان قائم از سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

سرمایه گذاری برای این پروژه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برآور شده و میزان تسهیلات دریافتی برای احداث و تجیهیز آن نیز۱۴۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه پس از افتتاح بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ائم(عج) از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت و فعالیت آن قرار گرفت.

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.