مجوز موقت بانک قرض‌الحسنه منقضی شد

خبرگزاری فارس: مجوز موقت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منقضی شد

بینا- معاون نظارتی بانک مرکزی با تایید اتمام مدت زمان مجوز موقت فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این موضوع با مدیرعامل این بانک مطرح شد تا به دنبال کسب مجوز جدید از بانک مرکزی باشد.
به گزارش بینا، ابراهیم درویشی در مورد شرایط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران،به فارس اظهارداشت: شرایط این بانک در شورای پول و اعتبار مطرح شد و این شائبه مطرح بود که این بانک دولتی است اما با اتفاق آرا شورا اعلام کرد که این بانک خصوصی است.
وی در خصوص مجوز فعالیت این بانک، افزود: این موضوع با مدیرعامل این بانک مطرح شد تا به دنبال کسب مجوز از بانک مرکزی باشد؛ برای ما تفاوتی بین بانک‌ها وجود ندارد.
معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که با توجه به این مسائل هم‌اکنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مجوز فعالیت ندارد، گفت: یک زمان، موسسه‌ای از بنیان مجوز ندارد، می‌توان گفت که بدون مجوز فعالیت می‌کند اما مهلت مجوز موقتی که برای این بانک صادر شده بود به پایان رسیده که پیگیر اخذ مجوز هستند.
وی با بیان اینکه برای دریافت مجوز به این بانک مهلت داده‌ایم، تصریح کرد: یکی از موسسات به دلیل برخی تخلفات به آن مجوز ندادیم و وقتی برای دریافت مجوز جدید مراجعه کرد، اعلام کردیم که طی سه ماه آینده باید عملکرد خود را اصلاح کند و بعد از آن مجوز صادر خواهد شد.
درویشی ادامه داد: بنابراین دوره‌ای برای تطبیق شرایط موسسه با قوانین بانک مرکزی در نظر گرفته می‌شود و اگر در آن مدت اصلاحات مدنظر انجام شد، مجوز جدید به این بانک هم داده خواهد شد.
گفتنی است بانک قرضالحسنه مهر ایران در سال ۸۷ تاسیس شد. مجوز فعالیت این بانک دو ساله بوده و مجوز نهایی مشروط بر این بود که این بانک به سهامی عام تبدیل شود. حدود دو سال از اتمام مجوز فعالیت این بانک می‌گذرد و به دلیل اینکه این بانک هنوز به سهامی عام تبدیل نشده، مجوز جدید صادر نشده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.