مجیدامرایی: تنوع مضامین جشنواره مریوان را شاخص می کند

در آستانه برگ‍زاری هفتمین جشنواره تئاترخیابانی؛

تنوع مضامین حضور پر رنگ گروه ها، اضافه شدن بخشهای مختلف به جشنواره در کنار حضور گروه های خارجی و کارخانه های آموزشی منتبح به تولید جشنواره امسال مریوان را به جشنواره های شاخص تبدیل می کند.

مجید امرایی، مسئول دفتر تئاتر خیابانی، در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که از ۷ مهر کار خود را آغاز می کند، در خصوص کیفیت برگزاری جشنواره امسال به حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:  جشنواره تئاتر خیابانی امسال نسبت به دوره گذشته تفاوت های زیادی دارد و به ظرفیت های آن افزوده شده است.
وی افزود:سال گذشته برای اولین بار این جشنواره را بصورت بین المللی برگزار کردیم و امسال علاوه بر گروه های خارجی از آلمان، فرانسه، لهستان، عراق ۳۱ اثر نیز از تهران و شهرستان های مختلف شرکت داشتند
امرایی تصریح کرد:  در جشنواره این دوره کارگاه های آموزشی منتبح به تولید برگزار می شود که با حضور مدرسان خارجی خواهد بود و این امر از ظرفیت های جدید جشنواره به حساب می آید.
مدیر دفترتئاتر خیابانی اظهار داشت: جشنواره امسال در چهار بخش مسابقه بین الملل، مسابقه ایران، کودک و نوجوان و نمایش های بومی و محلی برگزار می شود که بخش نمایش های کودک و نوجوان و کارگاه های آموزشی از بخش های جدید جشنواره امسال است.
امرایی بیان کرد: از میان آثار شرکت کننده در جشنواره امسال ۱۵ اثر به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی ایران در اردیبهشت ۹۲ ،  راه پیدا خواهند کرد و پیش بینی می شود جشنواره هفتم تئاتر خیابانی مریوان امسال از جشنواره های شاخص به دلیل  وجود تنوع مضامین و حضور پررنگ گروه ها باشند.
وی افزود: شهر مریوان به جهت ظرفیت های محدود  سخت افزاری، در شرایط چندان مطلوبی ازلحاظ برگزاری هر چه بهتر جشنواره  برخوردار نبود اما امیدواریم با همکاری استاندار کردستان این شهر به یکی از مراکز محوری حوزه تئاتر  خیابانی تبدیل شود.
امرایی در رابطه با تعداد مراکز رسمی دائمی  اجرایی تئاتر خیابانی در ایران گفت: تاکنون ۲۰۵  مرکز دائمی اجرای تئاتر خیابانی در تهران و شهرستان ها معرفی شده که می توانند به فعالیت بپردازند و امیدوارم بتوانیم در هر شهر این امکان را فراهم کنیم.
گفتنی است، هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ۷ تا ۱۱مهر برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.