محاسبه شهریه خوابگاه فارغ‌التحصیلان معادل نرخ زمان سکونت

7073.jpg

معاون دانشجویی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: اجاره‌بهای خوابگاه در زمان فارغ‌التحصیلی معادل نرخ مصوب صندوق رفاه در زمان سکونت دانشجو در خوابگاه محاسبه می‌شود و اخذ شهریه به نرخ جاری غیرقانونی است.

دکتر مهدی فلاح‌مهرجردی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان اینکه شهریه خوابگاه به دو صورت نقدی و غیرنقدی قابل پرداخت است، عنوان کرد: پرداخت نقدی شهریه در سامانه صندوق رفاه تا یک ماه از آغاز ترم تحصیلی، امکان‌پذیر است و مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شود.

وی افزود: پس از این مدت گزینه پرداخت نقدی در سامانه غیر فعال و گزینه پرداخت غیرنقدی فعال می‌شود. اگر دانشجو تا زمان فارغ‌التحصیلی نسبت به پرداخت شهریه خوابگاه خود اقدام نکند، معادل نرخ غیر نقدی شهریه مصوب همان ترم از وی اخذ می‌شود و هزینه دیگری به آن افزوده نمی‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: در زمان فارغ‌التحصیلی، همچنین می‌توان شهریه را به صورت اقساطی پرداخت کرد که معادل ۱۰ درصد بدهی به صورت نقدی دریافت و برای ۹۰ درصد مبلغ، دفترچه اقساط صادر می‌شود. البته برای دانشجویان بی‌بضاعت از طریق مکاتبات معاون دانشجویی با صندوق رفاه، ۱۰۰ درصد بدهی قابل تقسیط‌ است.

فلاح مهرجردی با بیان اینکه در بعضی اتاق‌های خوابگاه‌ها دانشجویان شبانه یا تمدید سنوات به‌صورت مازاد بر ظرفیت اسکان داده می‌شود اما شهریه آنان مانند دانشجویان روزانه محاسبه می‌شود، تاکید کرد: ممکن است دانشگاهی در یک ترم تحصیلی با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه باشد که با موافقت دانشجویان افراد بیشتری در هر اتاق اسکان داده می‌شوند؛ بنابراین در صورت هفت نفره شدن اتاق دیگر نباید شهریه اتاق چهار نفره از دانشجو اخذ شود.

وی افزود: شهریه خوابگاه‌های ملکی به‌طور مستقیم به حساب صندوق رفاه واریز می‌شود؛ بنابراین تخلف در این زمینه و اخذ شهریه بیشتر از دانشجو، سودی برای فرد متخلف ندارد. با این وجود دانشجویان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند موضوع را با مدیر یا معاون دانشجویی مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهارداشت: شهریه خوابگاه‌های ملکی هر نیم‌سال از سوی صندوق رفاه مشخص می‌شود و دانشگاه حق هیچگونه دخل و تصرفی ندارد اما شهریه خوابگاه‌های استیجاری از سوی هیات رئیسه دانشگاه تعیین می‌شود. همچنین دانشجوی شبانه یا تمدید سنوات در صورت صلاح‌دید دانشگاه با پرداخت معادل ۱٫۵ برابر شهریه مصوب می‌‌تواند در خوابگاه اسکان یابد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.