محبوبیت نخست وزیر ایتالیا به شدت کاهش یافت

به گزارش ایرنا، تازه ترین نظر سنجی موسسه ‘ Swg ‘ نشان می دهد ۷۵ درصد از شهروندان ایتالیایی از عملکرد دولت مونتی برای خروج از بحران اقتصادی ناراضی هستند.

در این نظر سنجی که روز جمعه منتشر شد، محبوبیت نخست وزیر ایتالیا بطور روزانه رو به کاهش است بطوری که در هفته گذشته محبوبیت مونتی از ۳۴ درصد به ۳۳ درصد کاهش یافت.

این موسسه افزود: ۷۵ درصد از مصاحبه شوندگان عملکرد دولت مونتی برای خروج از بحران اقتصادی را موثر نمی دانند و در مقابل ۲۵ درصد از ایتالیایی ها عملکرد دولت را موثر می دانند.

این موسسه همچنین اعلام کرد: این در حالی است که تنها ۲ درصد از مردم ایتالیا عملکرد دولت را برای خروج از بحران اقتصادی عالی محسوب می کنند و از ان کاملا راضی هستند.

‘روبرتو وبر’ رییس موسسه نظر سنجی’ SWg’ در باره این کاهش محبوبیت ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا، گفت: این در حالی است که محبوبیت شخص نخست وزیر از سایر اعضا دولت بیشتر است و اعضای دولت وی از محبوبیت کمتری برخوردارند.

براین اساس ، محبوبیت حزب ‘دمکرات ها’، بزرگترین تشکل چپگرایان میانه این کشور هم اکنون ۲۴ درصد و محبوبیت حزب ‘ملت ازادی’ بزرگترین تشکل راست گرایان میانه نیز، ۱۵ درصد است.

موسسه آماری ‘Ipr Marketing ‘ نیز در اردیبهشت ماه گذشته اعلام کرد که محبوبیت ماریو مونتی در ماه آوریل گذشته به ۵۱ درصد و اعتماد به دولت فنی این کشور نیز به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

براساس نظر سنجی این موسسه ، محبوبیت مونتی از ۵۵ درصد در ماه مارس گذشته به ۵۱ درصد در ماه آوریل کاهش یافته است.

ایتالیا روزها و هفته های گذشته را با سراسر اعتصاب و اعتراض علیه دولت مونتی پشت سرگذاشت و موجی از اعتراض های مردمی پایتخت و شهرهای مختلف را فرا گرفته است.

اکثر اعتراض ها، از راهپیمایی دانشگاهیان و بازنشستگان تا دانشجویان و کارگران در دفاع از حقوق کاری و اعتراض به بیکاری فزاینده در این کشور شکل گرفته است.

امار خودکشی در ایتالیا به دنبال تشدید بحران اقتصادی و مالی و شرایط بد زندگی در این کشور افزایش یافته، به طوری که روزانه یک مورد خودکشی در این کشور به ثبت می رسد.

موسسه ‘Eures’ نیز با اشاره به افزایش این پدیده اجتماعی، در گزارشی اعلام کرد: در سال ۲۰۱۰ میلادی ۳۶۲ مورد خودکشی از سوی بیکاران و شاغلینی که کار خود را در ایتالیا از دست دادند، بوقوع پیوسته است.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۳۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.