محدودیت‌ اعطای ویزای دانشجویی برای انگلیس گران تمام می‌شود

۲۳خردادماه،

مطالعات تازه نشان می‌دهد اعمال محدودیت‌های بیشتر از سوی دولت انگلیس در اعطای ویزای دانشجویی طی دهه آینده، ۲٫۴ میلیارد یورو بار مالی بر اقتصاد این کشور تحمیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیقات یک گروه فعال در زمینه تحصیلات تکمیلی در انگلیس موسوم به Universities UK به هواداری از تحصیلات عالی در انگلیس، اخطار می‌دهد که اعمال محدودیت‌ها در زمینه اعطای ویزای دانشجویی به معنای این است که دانشجویان خارجی به جای انگلیس کشورهای دیگری را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند این امر سالانه انگلیس را از ۳۵۰ میلیون یورو درآمد ارزی محروم می‌کند.

این کارشناسان در گزارش سالانه خود خاطر نشان کرد: این قبیل تغییرات براحتی قابل جبران نیستند و تاثیر سوء آن علاوه بر مشکلات اقتصادی در تمام نظام آموزش عالی کشور نیز ملاحظه خواهد شد و حتی چندین سال آموزشی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، کارشناسان این گروه در گزارش خود از تجربه استرالیا در زمینه اعمال محدودیت در اعطای ویزای دانشجویی یاد کرده و یادآور شدند: استرالیا نیز به دنبال این تصمیم‌ها در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ میلادی در زمینه آموزش عالی پنج درصد کاهش درآمد داشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.