محصولات الکترونیکی رکورد اختراعات ثبت شده در جهان را شکستند

۲۷م اسفند ،

 

تعداد حق امتیازها و اختراعات ثبت شده در "اداره ثبت اختراعات اروپا"(EPO) توسط ۳۸ عضو این مرکز طی سال ۲۰۱۲ میلادی به رقمی تازه دست یافت و رکورد سال ۲۰۰۸ را شکست.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ مرکز EPO طی سال قبل در مجموع ۲۵۷ هزار و ۷۴۴ اختراع و حق امتیاز را از سراسر جهان دریافت کرد. این رقم نسبت به ۲۴۴ هزار و ۹۳۴ حق امتیاز به‌ثبت رسیده در سال ۲۰۱۱ میلادی ۲/۵ درصد رشد کرد و رکوردی تازه را از خود برجا گذاشت.
 
این طور که گفته می‌شود، پویایی در بخش محصولات الکترونیکی بیشترین تاثیر را در این زمینه برجا گذاشت و گفته شد که طی سال قبل بیشترین اختراعات و حق امتیازها در این زمینه به‌ثبت رسید. در بین ۱۰ شرکت برتری که طی سال قبل بیشترین حق امتیاز را به ثبت رساندند چهار شرکت اروپایی، چهار شرکت آسیایی و دو شرکت آمریکایی بودند.
 
این اولین باری بود که چهار شرکت آسیایی موفق شدند نام خود را در لیست ارایه‌دهندگان بیشترین حق امتیاز و اختراع منتشر کنند که در این بین سامسونگ رتبه اول را به دست آورد، شرکت زیمنس و BASF به‌ترتیب دوم و سوم شدند. در رتبه ششم این لیست شرکت Robert Bosch قرار گرفت و رتبه نهم هم به شرکت اریکسون اختصاص یافت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.