محصولات جدید بازار دیجیتال/ باریکترین تبلت ۷ اینچی و مانیتور ۲۷ اینچی

جدیدترین محصولات فناورانه همزمان با عرضه در سایر کشورها در بازار دیجیتال کشور ما نیز به چشم می خورد و علاقه مندان به این تکنولوژیها خود را برای استفاده از این محصولات آماده می کنند؛ از این رو گروه فناوری خبرگزاری مهر به معرفی چند محصولی که طی هفته اخیر وارد بازار شده پرداخته است.

باریک ترین تبلت ۷ اینچی با قابلیت مکالمه تلفنی

به گزارش خبرنگار مهر، کمپانی لنوو تبلت S5000 IdeaTab که جدیدترین تبلت ۷ اینچی آندروئیدی است را با قابلیت مکالمه تلفنی به بازار فرستاد.

این تبلت ۷ اینچی که برای اولین بار در نمایشگاه IFA 2013 معرفی شد و جزو برندگان جایزه محصولات برتر در نمایشگاه CES 2014 نیز بوده با ضخامت ۷٫۹ میلی متر باریک ترین تبلت ۷ اینچی بازار به حساب می آید.

تبلت S5000 تنها ۲۴۶ گرم وزن دارد و تقریبا ۲۰ درصد سبک تر از تبلت های ۷ اینچی در بازار است.

صفحه نمایش این تبلت با روشنایی ۳۵۰ nit از نوع HD و رزولوشن ۸۰۰*۱۲۸۰ دارای زاویه دید گسترده ای است. همچنین این مدل از تبلت های IdeaTab لنوو دارای دوربین ۱٫۶ مگاپیکسلی در جلو و دوربین ۵ مگاپیگسلی در پشت است. دوربین S5000 می تواند کدهای QR را از فاصله زیادی شناسایی و ثبت کند.

تبلت  S5000 لنوو که مبتنی بر آندرویید جیلی بین به بازار عرضه می شود، دارای پردازنده ۴ هسته ای ۱٫۲ گیگاهرتزی Media Tek و یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و دارای پورت USB on the go است و با باتری ۳۴۵۰ میلی آمپری می تواند تا ۸ ساعت با وای فای و تا ۶ ساعت بدون وقفه فیلم HD پخش کند.

قیمت این محصول با گارانتی آوات در بازار ۷۸۰ هزار تومان اعلام شده است.

نوت‌بوک های حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها

کمپانی MSI دو مدل نوت بوک GT70 20k و GT60 20K را از سری نوت‌بوک‌های سری گیمینگ برای گیمرهای حرفه‌ای به بازار عرضه کرد.

نوت بوک های سری Workstation کمپانی MSI طراحی مشابه سری گیمینگ را داشته ولی دیگر از ترکیب رنگ مشکی و سرخ در آنها خبری نیست، این طراحی متناسب با سلیقه کاربران این مدل نوت‌بوک یعنی مهندسان در نظر گرفته شده و از این رو ترکیب رنگ تیره بهترین ترکیب ممکن بوده است. نوت‌بوک‌های این سری از سوی سازندگان معتبر نرم افزارهای مهندسی مانند Auto Cad، Solid Work و … تایید شده و گواهی مربوط را نیز دریافت کرده اند بدین معنا که نوت بوک های این سری بیشترین سازگاری ممکن را با نرم افزارهای مهندسی مذکور داشته و به سبب سخت افزار قدرتمند بهترین کارایی و Performance ممکن را به مهندسین و کاربران حرفه ای ارائه خواهند کرد.

GT70 20K و GT60 20K از تراشه گرافیکی nVIDIA Quadro K3100M مبتنی بر معماری موفق کپلر (Kepler) و تراشه GK104 با ۳۵۴۰ میلیون ترانزیستور و تکنولوژی ساخت ۲۸ نانومتری بهره می برد. این تراشه گرافیکی دارای ۷۶۸ واحد سایه زن و قدرت محاسباتی ۱۰۸۴ گیگافلاپس (GFLOPS) است.

تراشه گرافیکی Quadro K3100M از چهار گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 با رابط ۲۵۶ بیتی بهره می برد که پهنای مسیری معادل ۱۰۲ GB/s را برای استفاده تراشه گرافیکی و پردازش حجم بالایی از داده ها فراهم می‌سازد.

این نوت بوکها در ابعاد ۵۵ × ۲۸۸ × ۴۲۸ میلی‌متر و وزن ۳٫۹ کیلوگرم دارای پردازنده مرکزی Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz هستند و از حافظه RAM با ظرفیت ۳۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۰۲۴ گیگابایت پشتیبانی می کنند.

صفحه نمایش ۱۷ اینچ TFT LED-backlit LCDبا روکش مات و Blu-ray – فاقد مودم و بلوتوث داخلی Card Reader Webcam LAN WiFi HDMI VGA Port از دیگر ویژکیهای این نوت بوکها است که دارای باتری ۹ سلولی و Microsoft Windows 8 هستند.

مدل GT60 با گارانتی ماتریس ۶ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان قیمت داده می شود.

مانیتور ۲۷ اینچی برای گیمرها

کمپانی ایسوس مانیتور ASUS ROG Swift PG278Q را به عنوان مانیتور گیمینگ دنیا به بازار ایران عرضه کرد.

این مانیتور ۲۷ اینچی حرفه ای گیمینگ دارای وضوح تصویر WQHD(2560X1440) است که نرخ بازسازی تصاویر +۱۲۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیه بهره می برد. همچنین ویژگی هایی مانند ASUS GamePlus و NVidia G-SYNC ، تجربه بی نهایت بازی های کامپیوتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مانیتور  PG278Q اولین و سریعترین مانیتور در دنیا است که از وضوح تصویر ۲۵۶۰*۱۴۴۰ و فناوری NVidia G-SYNC بهره می برد. این مانیتور جزو خانواده ROG ایسوس است که به ابزارهای مخصوص برای گیمر های حرفه ای مجهز شده است. این محصول ۶mm ضخامت دارد.

این مانیتور گیم از تکنولوژی NVidia G-SYNC که در واقع یک کیت سخت افزاری است بهره می برد که این تکنولوژی به کارت گرافیک اجازه می دهد تا نرخ بازسازی تصاویر را با توجه به وضعیت های مختلف کنترل کند که این کار از ترکیب روش نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود. بدین ترتیب تصاویر نسبت به قبل بسیار بهتر و روانتر نمایش داده می شود.

GamePlus نیز ابزاری است برای نمایش روی صفحه نمایش (on screen Display ) که امکان نمایش تغییرات زمانی و تنظیمات مورد نیاز را روی مانیتور فراهم می‌کند. گیمرها با استفاده از این قابلیت می توانند یکی از چهار حالت ساختاری مختلف را برای محیط بازی خود انتخاب کنند. در حالی که عملکرد تایمر این امکان را به گیمر می‌دهد که زمان پشت سر گذاشته شده را در هنگام اجرای یک بازی RTS استراتژی مدیریت کند. این ابزار این امکان را به گیمرها می دهد تا بتوانند با تمرین مهارت خودشان را در بازی افزایش دهند.

کارت های گرافیکی برای بازیهای کامپیوتری

کارتهای گرافیکی R9 290X و R9 290 که از سیستم خنک کننده انحصاری ایسوس با نام DirectCU II و مدار رگولاتور پیشرفته DIGI+ بهره می برند و ۲۰ درصد خنک تر و ۳ برابر کم صدا تر هستند برای کاربران بازیهای کامپیوتری عرضه شد.

R9 290X دارای فرکانس هسته ۱۰۵۰ MHz و R90 290 در فرکانس کاری ۱ گیگاهرتز است. هر دو کارت از ۴  گیگابایت حافظه GDDR 5 بهره می برند که این موضوع به گیمرها بالاترین کیفیت اجرای بازی های کامپیوتری با بیشترین جزئیات را ارائه می کند. همچنین مدار رگولاتور پیشرفته ASUS DIGI+ بیشترین میزان پایداری و کمترین میزان نویز را به ارمغان می آورد.

استفاده از فناوری اختصاصی DirectCU II در این کارت های گرافیکی باعث خنک تر شدن کارت و افزایش عمر قطعات استفاده شده در آن می شود. به طور مثال بهره گیری از لوله های انتقال حرارت با قطر ۱۰ میلیمتر و ارتباط مستقیم با پردازنده گرافیکی باعث افزایش بهره وری بیش از پیش این سیستم خنک کننده می شود. اما هیت سینک خنک کننده این دو کارت ۲۲۰% بزرگتر از مدل مرجع است.

این دو کارت از فناوری های پیشرفته ایسوس بهره می برند که مدار رگولاتور DIGI+VRM یکی از این موارد است.

کارت های R9 290X و R9 290 هر دو دارای یک نرم افزار حرفه ای و عین حال ساده و سریع برای تغییر در تنظیمات است که این نرم افزار که GPU Tweak نام دارد به کاربران قابلیت های فراوانی از جمله تغییر فرکانس پردازنده گرافیکی،تغییر فرکانس حافظه،  تغییر سرعت فن و همچنین نمایش آنی وضعیت کارت مانند دما، سرعت فن و غیره را می دهد.

نرم افزار دیگری با نام ASUS GPU Tweak Streaming به کاربر قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش خود، در اینترنت  را به صورت آنی می دهد و گیمرهای دیگر می توانند از وضعیت و نوع بازی کاربر مطلع شوند.

یکی دیگر از ایده های جالب ایسوس Color Match Kit است که این ابزار نوعی برچسب در رنگ های مختلف بوده و کاربر با توجه به رنگ کیس و مادربورد می تواند رنگ کارت گرافیک خود را تغییر دهد و بدین ترتیب یک هارمونی رنگ به وجود آورد.

میکرو مادربرد برای کاربران خانگی

به گزارش مهر، کمپانی MSI مادربوردی مقرون به صرفه با سوکت AM3+ در سایز کوچک micro-ATX مبتنی بر چیپست AMD 760 و پل جنوبی SB710 با نام ۷۶۰GMA-P34 معرفی و به بازار عرضه کرد.

این مدل لوگو سرخ رنگ سری FX مربوط به پردازنده‌های AMD را بر روی جعبه خود یدک می‌کشد، از این رو قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های معماری جدید Vishera را داراست. این محصول از تمامی پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی روز بهره برده و تمامی خازن‌های به کار رفته در ساخت آن از نوع Solid Cap است که می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران اداری یا خانگی با بودجه محدود باشد.

تأمین جریان مورد نیاز مادربورد و پردازنده بر عهده یک کانکتور ۲۴ پین ATX و یک کانکتور ۴ پین است. مادربورد MSI 760GMA-P34 از طریق دو اسلات حافظه قابلیت پشتیبانی از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه DDR3 را دارا بوده و یک اسلات PCI-E 2.0 X16 برای نصب کارت گرافیکی خارجی و یک اسلات PCI-E X1 نیز برای ابزارهای توسعه از سوی کمپانی در نظر گرفته شده است.

در بخش ذخیره‌سازی نیز شش پورت SATA 3.0 Gb/s و دو پورت SATA 6.0 Gb/s به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود. همچنین چهار پورت پر سرعت USB 3.0 نیز در اختیار کاربر است. علاوه بر موارد مطرح شده، دو خروجی تصویر DVI و D-Sub در کنار پورت شبکه Gigabite Lan و صدای شش کاناله از دیگر ویژگی‌های این مادربورد خوش قیمت و کوچک است.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.