محصولات لبنی چند نرخی شدند

جام جم آنلاین: در روزهای اخیر تفاوت قیمت محصولات لبنی عرضه شده از سوی کارخانه‌های مختلف تولیدکننده این محصولات در حدی زیاد شده که منجر به چند نرخی شدن قیمت‌ها و سردرگمی مصرف‌کنندگان شده است.

در چند ماه اخیر به دنبال عدم تخصیص نهاده‌های دامی با قیمت مناسب به دامداران و رشد قابل توجه نرخ شیر خام، قیمت محصولات لبنی با افزایش قابل توجهی همراه شد.

به دنبال آن دامداران، کارخانه‌های لبنی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نشست‌های متعددی را با هدف کاهش قیمت این محصولات برگزار کردند که ظاهرا این نشست‌ها به جای کاهش قیمت به آشفتگی و تنوع قیمت‌ها در بازار این محصولات منجر شده است.

اگرچه پیش از این قرار بود از ۱۷ تیر ماه محصولات شیر ۹۰۰ گرمی با ۱٫۵ درصد چربی در بسته‌بندی نایلونی به قیمت ۹۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی با ۱٫۵ درصد چربی ۱۲۰۰ تومان، پنیر UF با وزن ۴۰۰گرم ۲۴۰۰ تومان، شیر بطری کم چرب ۱٫۵ درصد چربی ۱۱۵۰ تومان و شیر بطری ۳ درصد چربی به قیمت ۱۶۰۰ تومان عرضه شود، اما در روزهای اخیر قیمت‌ این محصولات نه تنها ارزان نشده بلکه بعضا با جهش‌های قابل توجهی نیز همراه شده است.

نکته قابل توجه آن است که اگرچه برخی برندهای مطرح تولیدکننده محصولات لبنی قیمت این محصولات را در حد نرخ‌های یاد شده کاهش داده‌اند، اما برخی دیگر از برندهای مطرح نیز این محصولات را یا با قیمت سابق عرضه کرده یا افزایش قیمت داده‌اند.

این وضعیت موجب شده که به عنوان مثال در حال حاضر شیر بطری ۱٫۵ درصد چربی با سه قیمت مختلف ۱۱۵۰، ۱۵۰۰ و ۱۷۰۰ تومان در برندهای مختلف عرضه شود.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.