محققان آیفون را با شارژر هک کردند!

۱۳خردادماه،

اگر تا به حال از نرم‌افزارهای آلوده برای هک کردن گوشی و رایانه استفاده می‌شد، حال شارژرهای آلوده هم می‌توانند این کار را انجام دهند.
به گزارش فارس به نقل از سی نت، سه محقق از موسسه فناوری جورجیا می گویند توانسته اند شارژری برای گوشی آیفون طراحی کنند که با استفاده از آن می توان خود گوشی را هم هک کرد.
این عملیات بر روی گوشی مجهز به تازهترین نسخه از سیستم عامل iOS صورت گرفته و کل فرایند هک کمتر از یک دقیقه به طول انجامیده است. جالب اینکه برای انجام هک از روش های متداول مانند jailbreak هم استفاده نشده است.
هک آیفون با سوءاستفاده از شارژر در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری معتقد بودند سیستم عامل iOS ایمن تر از دیگر سیستم عامل های همراه مانند آندروید است. محققان می گویند افزودن برنامه ها و نرم افزارهای معیوب به این سیستم عامل هم بر خلاف تصور عمومی کار چندان دشواری نیست.
برای سوءاستفاده از شارژر اپل محققان نرم افزاری را در داخل نرم افزار اصلی آن مخفی کرده اند و توانسته اند به داخل سیستم عامل خود گوشی نفوذ کنند. محققان می گویند این روش با مختصر تغییری در مورد اداپتورهای برق، بعضی انواع باتری ها و … هم قابل استفاده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.