محمدرضا طالقانی: مرام پهلوانی کمرنگ شده است

۲۰م دیماه ،

ALI_7744.jpg

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: مرام پهلوانی کمرنگ شده است و باید برای احیای این فرهنگ تلاش بیشتری انجام شود.

محمدرضا طالقانی که برای حضور در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای به استان کرمان سفر کرده بود در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، اظهار کرد: رقابتهای کشتی پهلوانی جهان ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود و قهرمانان کشتی پهلوانی که در این رقابت‌های جهانی اردیبهشت ماه سال آینده موفق به کسب مدال شوند، تسهیلات ویژه‌ای علاوه بر معافیت خدمت سربازی و راهیابی بدون کنکور به دانشگاه‌های کشور دریافت می‌کنند.

وی افزود: رقابت‌های کشتی پهلوانی پایتخت‌های جهان روزهای ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه به میزبانی اصفهان برگزار می گردد و از پایتخت هر کشور یک پهلوان و از استان‌های کشور نیز پهلوانانی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

طالقانی گفت: برای اولین بار رقابت‌ کشتی پهلوانی جام پدربزرگ‌ها در تهران در ایام‌ الله دهه فجر برگزار می‌شود.

طالقانی ادامه داد: استان کرمان در زمینه فراهم‌سازی زیرساخت‌های ورزش زورخانه‌ای اقدامات خوبی انجام داده است و در این بین زورخانه بین‌المللی کرمان با پیشرفت ۶۰ درصدی خود اثری ماندگار برای این استان در حوزه ورزش زورخانه‌ای لقب می‌گیرد. با ایجاد این زورخانه می‌توان کرمان را به عنوان مرکز مسابقات بین‌المللی و پهلوان‌سرای بین‌المللی ایران اعلام کرد.

وی همچنین گفت:‌ مرام پهلوانی کم‌رنگ شده و ما باید به فرهنگ و منش پهلوانی نیز توجه کنیم. بر این اساس کتاب یاران تختی در پنج جلد منتشر خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.