محمدی: در این مسابقات فاجعه ی تاریخی رخ داد / رضایی: درعمرم چنین قضاوت هایی را ندیده بودم

۲۹فروردین۱۳،

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: داوران در رقابتهای قهرمانی آسیا به راحتی حق فرنگی کاران کشورمان را پایمال کردند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا محمدی گفت: در روز اول حق باباجان زاده مقابل کشتی گیر تاجیکستانی به صورت واضحی ضایع شد و این مسئله را در مبارزه فینال زیدوند نیز شاهد بودیم.

وی ادامه داد: قوانین سختگیرانه فیلا در مورد اجرای فن دست داوران را برای هرگونه قضاوت باز گذاشته است و متاسفانه رقابتهای کشتی فرنگی به راحتی حق کشتی گیران ضایع شد.
دارنده دو مدال نقره جهان تصریح کرد: متاسفانه در روز دوم در حالی که سه نماینده کشورمان شایسته حضور در دیدار فینال بودند در دیدارهای مرحله نیمه نهایی طالب نعمت پور و داود گیل نیرنگ داوران به راحتی حق فرنگی کار کشورمان را ضایع کردند.

دارنده دو مدال برنز جهان تاکید کرد: گیل نیرنگ به راحتی سه بار حریف خود را ضربه فنی کرد، اما داوران در نهایت حریف را پیروز کردند و متاسفانه شاهد هستیم که در این مسابقات فاجعه ای در حال رخ دادن است و ما تنها می توانیم به حال فرنگی کاران خود گریه کنیم.ضمن اینکه در کشتی نعمت پور با حریف خود نیز در حالی که پوئن و اخطار در تابلو ثبت شده بود به راحتی آن را پاک کردند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم کسی در این مسائل به داد ما برسد و به نظر می رسد باید به مجامع بالای بین المللی نسبت به نوع قضاوت های صورت گرفته اعتراض شدیدی کنیم.
محمدی در پایان گفت: روح ورزش پاک در این رقابتها پایمال شد و متاسفانه در این شرایط فریادها و اعتراض های ما هم به جایی نمی رسد و کیم رئیس کره ای شورای کشتی آسیا در کنار بعضی اعضای هیئت رئیسه فیلا از جمله فوکودا و الشهرانی هر کاری دوست دارند، انجام می دهند.

** رضایی: باید فکری به حال کشتی آسیا کرد

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در بیست و سه سال سابقه ورزشی ام تاکنون چنین قضاوت هایی را در مسابقات کشتی ندیده بودم.

علیرضا رضایی با بیان این مطلب افزود: در روز اول حق باباجان زاده مقابل کشتی گیر تاجیکستانی به صورتآشکاری ضایع شد و زیدوند هم به همین سبب نتوانست صاحب مدال طلا شود.

وی ادامه داد: متاسفانه ناداوری و قضاوت های یک طرفه برعلیه کشتی گیران ما بی داد می کند و حتی مربیان و کشتی گیران کشورهای دیگر نیز در کنار اعضای تیم ما جمع شده اند و نسبت به مسائل پیش آمده ابراز تاسف می کنند.

دارنده مدال برنز جهان تصریح کرد: متاسفانه در روز دوم گیل نیرنگ به راحتی سه بار حریفخود را ضربه فنی کرد، اما داوران در نهایت حریف قزاق را پیروز کردند در کشتی نعمت پور با حریف خود نیز در حالی که پوئن و اخطار در تابلو ثبت شده بود به راحتی آن را پاک کردند و برخلاف قوانین تازه کم کاری حریف وی را ندیدند و حق وی را نیز ضایع کردند.

وی خاطر نشان کرد: کیم ها و دیگر اعضای هیئت رئیسه فیلا هر کاری که دوست دارند انجام می دهند و اعتراض ماهم فایده ای ندارد و آنها با این کار روح ورزش را نادیده می گیرند.

دارنده مدال برنز المپیک آتن خاطر نشان کرد: حق فرنگی کاران شایسته ما قهرمانی بود و ما با این نوع قضاوت ها سخت به مشکل بر می خوریم به نظر می رسد باید فکری به حال کشتی آسیا کرد و با این شیوه کشتی در این قاره از بین می رود./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.