محمد باقری معتمد به مدال نقره مسابقات تکواندو قناعت کرد

به گزارش ایرنا، ‘محمد باقری معتمد’ در دیدار نهایی وزن منهای ۶۸ کیلوگرم مسابقه های تکواندو به مصاف ‘سروت تزگول’ از ترکیه رفت و در مصافی نزدیک و پایاپای با حساب ۶ بر ۵ شکست خورد و در نخستین حضور خود در بازی های المپیک، به نایب قهرمانی المپیک لندن بسنده کرد.

در راند اول، دو تکواندوکار به تساوی یک بر یک رضایت دادند، اما حریف ترکیه ای در راند دوم موفق شد با حساب ۵ بر ۳ از معتمد پیش بیافتد.

در راند سوم و پایانی نیز حریف ترکیه ای یک امتیاز کسب کرد تا با دو امتیازی که معتمد در این راند به دست آورد، نتیجه مسابقه ۶ بر ۵ به سود ‘سورت تزگول’ از ترکیه رقم بخورد.

نماینده وزن منهای ۶۸ کیلوگرم تکواندوی ایران با برتری برابر نمایندگان آفریقای مرکزی، افغانستان و برزیل به دیدار نهایی راه یافته بود.

معتمد مدال طلای مسابقات جهانی سال ۲۰۰۹ دانمارک و تزگول مدال طلای پیکارهای جهانی ۲۰۱۱ کره جنوبی را نیز در کارنامه دارند.

معتمد دارنده مدال نقره ۲۰۱۱ جهان در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، متولد چهارم بهمن ماه ۱۳۶۴ است و از شش سالگی تکواندو را آغاز کرد و خیلی زود به تیم ملی راه یافت.

تکواندوکار وزن منهای ۶۸ کیلوگرم ایران که در رقابت های گزینشی جمهوری آذربایجان با صعود به دیدار نهایی سهمیه المپیک لندن را کسب کرد، در وزنی مبارزه کرد که قبل از وی ‘هادی ساعی’ در المپیک سیدنی و آتن موفق به کسب نشان برنز و طلا شده است.

رقابت های تکواندو بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن از روز چهارشنبه آغاز شد، اما ایران در این روز نماینده ای نداشت و ‘محمد باقری معتمد’ نخستین نماینده تکواندو کشورمان در بازی های المپیک بود.

این مسابقه ها فردا (جمعه) با برگزاری رقابت های وزن منهای ۸۰ کیلوگرم مردان و منهای ۶۷ کیلوگرم زنان پیگیری می شود و ‘یوسف کرمی’ و’سوسن حاجی پور’ نمایندگان ایران در این وزن ها به مصاف حریفان خود می روند.

ورزشی**۷۵۳۷**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۳۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.