محمد خالوندی قهرمان مسابقات پرتاب نیزه شد

محمد خالوندی ملی‌پوش پرتاب نیزه ایران در کلاس F58/57 موفق شد با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک، مدال باارزش طلای این ماده را به خود اختصاص دهد و تعداد مدال های طلای ایران در پارالمپیک ۲۰۱۲ را به ۱۰ برساند.

خالوندی در همان پرتاب اول کار را تمام کرد و با ثبت رکورد ۵۰ متر و ۹۸ سانتی‌متر با شکستن رکورد جهان، امتیاز ۱۰۴۴ را برای خود ثبت کرد و از رقبا فاصله گرفت. پرتاب‌های دوم و سوم او هم باز نزدیک به رکوردش بود و به ترتیب ۵۰ متر و ۹۶ سانتیمتر و ۵۰ متر و ۳۳ سانتیمتر را در حرکت‌های دوم و سوم ثبت کرد.

این در حالی بود که خالوندی که در کلاس F58 مسابقه می‌داد و رقابت بسیار نزدیکی با باتیستای برزیلی در کلاس F 57 داشت؛ چرا که این پرتابگر موفق شده بود رکورد جهان را در F 57 شکسته و تنها ۲۰ امتیاز با خالوندی فاصله داشت اما نتوانست در شش پرتاب خود به قهرمان ایرانی برسد و پرتابگر ایران در نهایت مدال با ارزش طلا را نصیب کاروان “دلوار” کرد تا دهمین مدال طلای ایران به دست آید و تلخی شکست والیبال نشسته در فینال تا حدودی فراموش شود.

خالوندی که پس از سه پرتاب اولش، مدال طلا را حتمی می دید، در پرتاب چهارم ۴۸ متر و ۹۶ سانتی متر انداخت، در پرتاب پنجم ۴۷ متر و ۴۳ سانتی متر را ثبت کرد و در پرتاب ششم حد نصاب ۴۰ متر و ۴۸ سانتی متر را از خود به جای گذاشت.

ورزشکاران برزیل و مصر هم در این ماده نقره و برنز گرفتند.

کاروان ورزشی ایران تا به حال صاحب ۱۰ مدال طلا، ۷ نقره و ۶ برنز شده است و فوتبال ۷ نفره، آخرین شانس مدال ایران در لندن است.

امشب(یکشنبه شب) پرونده بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ بسته می شود و تیم فوتبال ۷ نفره ایران ساعت ۱۷ به وقت تهران برای کسب مدال برنز با برزیل مسابقه می‌دهد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.