‘محمد علی پورمختار’ رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جلسه ای نامزدهای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ را مورد بحث و بررسی قرار داد و در نهایت پورمختار به عنوان نامزد پیشنهادی هیات رییسه برای ریاست این کمیسیون انتخاب شد.

پورمختار امروز به عنوان تنها نامزد ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به صحن علنی مجلس معرفی شد.

نمایندگان مجلس نیز در ادامه جلسه علنی امروز (یکشنبه )مجلس پورمختار را با ۱۳۰ رای موافق از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر به عنوان رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم برگزیدند.

در این رای گیری ۷۷ نماینده رای مخالف دادند.

براساس تبصره یک ماده ۳۲ آیین نامه داخلی مجلس، رییس کمیسیون اصل ۹۰ با پیشنهاد هیات رییسه مجلس از بین اعضای ثابت کمیسیون با رای مجلس انتخاب می شود.

روح الله حسینیان و پورمختار از نامزدهای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم بودند.

**روح الله حسینیان اولویت بیشتری نسبت به پورمختار داشت

علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: این درست نیست که هیات رییسه یک نفر را انتخاب کند و نمایندگان به آن رای دهند شاید گزینه های دیگری هم مطرح باشند.

وی ادامه داد: پورمختار خودش هم می داند که ‘روح الله حسینیان’ اولویت بیشتری نسبت به وی دارد ولی هیات رییسه هیچ جلسه ای را با حسینیان برگزار نکرد و پورمختار را انتخاب کرد.

نماینده تهران در مجلس نهم تصریح کرد: هیات رییسه باید شایسته سالاری را سرمنشا کار خود دهد ولی آنان این گونه عمل نکردند.

همچنین کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در تذکری گفت: هیات رییسه بر طبق آیین نامه داخلی مجلس می تواند یک نفر را انتخاب کند و تذکرهای نمایندگان به هیات رییسه معنا ندارد.

وی افزود: هیات رییسه نمی تواند چند نفر را انتخاب کند و چون سابقه پورمختار برای همگان روشن است هیات رییسه او را انتخاب کرد.

حمید رسایی نماینده مردم تهران نیز در تذکری خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس می تواند بعد از دو هفته تعطیلات جلسه ای بگذارد و این موضوع را حل و فصل کند.

وی افزود: در کمیسیون اصل ۹۰، هشت نفر عضو ثابت حضور دارند که روح آنها از این انتخاب هیات رییسه خبر ندارد، متاسفانه هیات رییسه مجلس نشسته و خودش تصمیم گیری کرده است.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت نیز در پاسخ به تذکر حمید رسایی گفت: این موضوع می تواند در کمیسیون آیین نامه داخلی حل شود.

سیام**۹۱۲۱**۹۱۳۲**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۸۶۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. قربانی:

    ایمیل پور مختار عزیز چیه از کجا بگیریم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.