محمود عباس در جریان مسافرت دوره‌ای‌ خود امروز وارد عربستان می‌شود

۲۲ آبان ،

bbc-11.jpg

محمود عباس امروز (دوشنبه) مسافرت دوره‌ای خود را به عربستان، مصر و سوئیس با هدف انجام رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها با هدف جلب حمایت این کشورها برای مراجعه فلسطین به سازمان ملل جهت دستیابی به موقعیت کشور غیرعضو در این سازمان آغاز می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل ابو ردینه، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز برای دیدار با ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان وارد ریاض خواهد شد و سه شنبه برای دیدار با محمد مرسی، رئیس‌جمهوری و دیگر مسئولان مصر به این کشور می‌رود و از آنجا نیز به سوئیس خواهد رفت.

ابو ردینه افزود: مسافرت دوره‌ای محمود عباس شامل کشورهای دیگر نیز می‌شود و این مسافرتها در چارچوب انجام هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها برای مراجعه به سازمان ملل و بیان درخواست فلسطین برای دستیابی به موقعیت کشور غیرعضو در این سازمان صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: استبدادگری اسرائیل و نابودی راهکار تشکیل دو کشور از طریق تداوم شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی دلایلی بود که سبب شد رهبران فلسطینی تصمیم مراجعه به سازمان ملل را اتخاذ کنند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: بعد از توزیع پیش‌نویس این تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین در میان کشورهای عضو سازمان ملل اقدامات برای دستیابی به عنوان کشور غیرعضو در سازمان ملل طی ماه جاری ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین قرار است که امروز وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا و وزرای خارجه کشورهای عربی در مصر نشستی برگزار کنند و این تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست مطرح می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.