محوریت دینی، اولویت برنامه‌های اصلاحی در زندانها

معاون اداری مالی زندان‌های استان کرمانشاه ضمن بازدید از زندان مرکزی کرمانشاه بر ضرورت توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های مراکز مشاوره و روان‌درمانی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا ـ منطقه کرمانشاه، منصور بیگلری با اشاره به اولویت‌های نظام قضایی و زندانبانی کشور در حوزه اقدامات تامینی و تربیتی تصریح کرد: تحقق هر یک از اهداف مستلزم ایجاد بستر مناسب اصلاحی و تربیتی، همکاری و همدلی مسئولان و همچنین مشارکت فعال همه مددجویان در برنامه‌های آموزشی و تربیتی است.

وی افزود: شناسایی دقیق وضعیت موجود، برنامه‌ریزی صحیح و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درون و برون‌سازمانی توام با نظارت، کنترل و پایش مستمر می‌تواند زمینه تحقق اهداف پیش‌بینی شده را با کمترین هزینه ممکن میسر سازد.

معاون مدیر کل زندان‌های کرمانشاه اظهار کرد: محوریت دینی اولویت تمامی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است و در ترسیم خط مشی و تدوین برنامه‌های آموزشی باید با دقت مورد توجه قرار گیرد.

بیگلری خاطرنشان کرد: زمانی نتیجه مطلوب احصا خواهد شد که مددجویان با میل و رغبت و حسب نیاز در پروسه مشاوره و درمانی قرار گیرند و سیکل آموزشی را به طور کامل طی کنند.

وی یادآور شد: تلاش خادمان عرصه اصلاحی و تربیتی در نظام زندانبانی کشور در جهت آموزش و ایجاد تغییر نگرش مثبت مددجویان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه است و هر گونه هزینه در این راستا سرمایه‌گذاری برای ایجاد ساختار مناسب اجتماعی است.

معاون مدیرکل زندان‌های کرمانشاه گفت: اصلاح و بازتوانی آسیب‌دیدگان اجتماعی یک ضرورت اجتماعی است و برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب و حرکت به سوی جامعه پویا و سالم باید علل و عوامل ناهنجاریها به دقت شناسایی شود و با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و متقن تبعات اجتماعی احتمالی را به حداقل ممکن رساند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.