محور دیدار پوتین و اردوغان چیست؟

کاخ کرملین اعلام کرد که تحولات پیرامون سوریه مهم‌ترین موضوع مذاکرات امروز رئیس‌جمهوری روسیه و نخست وزیر ترکیه در زمینه مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای در مسکو خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه امروز چهارشنبه در دیدار با “رجب طیب اردوغان” نخست وزیر ترکیه به بررسی تحولات پیرامون سوریه می‌پردازد. اردوغان به دعوت رسمی پوتین امروز به مسکو سفر می‌کند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: در جریان مذاکرات ولادیمیر پوتین و رجب اردوغان برنامه ریزی شده است تا طرفین به تبادل نظر در خصوص مسائل مربوط به روابط دوجانبه بپردازند و در عین حال مواضع خود در مورد مسائل کلیدی بین المللی و منطقه‌ای، به خصوص روند اوضاع پیرامون سوریه را با یکدیگر هماهنگ کنند.

بر اساس اطلاعات کرملین، همکاری‌های روسیه و ترکیه طی سال‌های اخیر با نیروی محرکه خوبی توسعه یافته و جنبه چندین جانبه پیدا کرده است.

روسیه بعد از آلمان دومین شریک بزرگ ترکیه در عرصه تجارت خارجی است و میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور در سال ۲۰۱۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۰ ۲۶ درصد افزایش یافته و به ۳۱٫۸ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، در جریان ملاقات رئیس‌جمهوری این کشور و نخست وزیر ترکیه مسائل مربوط به روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری دو کشور نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و زمان دقیق برگزاری نشست شورای همکاری‌های دوجانبه در بالاترین سطح که قرار است در پاییز سال جاری در ترکیه برگزار شود هم تعیین خواهد شد.
 

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.