محکومیت هتک حرمت قرآن در آمریکا

به دنبال تلاش ها و رایزنی های نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه شدید اللحنی اقدام اخیر یک کشیش آمریکایی در هتک حرمت قرآن مجید را به شدت محکوم کرد.

فارس: نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در ژنو با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم در آمریکا، خواستار واکنش کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگران ویژه این سازمان در این زمینه شد.

نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در ژنو با صدور بیانیه شدیداللحنی خواستار محکومیت حادثه هتک حرمت قرآن مجید از سوی جامعه بین المللی و انجام اقدام فوری و موثر از سوی دولت آمریکا در این زمینه شد.

به دنبال تلاش ها و رایزنی های نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه شدید اللحنی اقدام اخیر یک کشیش آمریکایی در هتک حرمت قرآن مجید را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه که از سوی پاکستان به عنوان هماهنگ کننده گروه اسلامی در ژنو صادر شد کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن شدید حادثه دهشتناک به آتش زدن نسخه هایی از قرآن مجید توسط یک کشیش آمریکایی در ایالت فلوریدای آمریکا، از اینکه این اتفاق در محیط مقدس یک کلیسا، که به طور طبیعی باید مکانی برای یادآوری خدا و عبادت بندگان باشد، ابراز تاسف عمیق شده و این عمل شنیع به عنوان مصداق بارزی از حمایت از تنفر مذهبی که می تواند منجر به تحریک تنفر، تبعیض، دشمنی و خشونت شود، قلمداد شده است.

در این بیانیه با خاطر نشان کردن بروز واکنش های اعتراضی و خشونت آمیز قبلی نسبت به اقدام مشابه فرد یاد شده در گذشته، تأکید شده است اقدامات غیر مسئولانه و بسیار زشت به نام آزادی بیان نه تنها غیرسازنده بلکه ایجاد کننده چالش های جدی برای همزیستی مسالمت آمیز مردم در جوامع مختلف جهان است.

در ادامه بیانیه کشورهای اسلامی از جامعه بین المللی به خصوص دولت آمریکا می خواهد تا با محکوم کردن این حادثه تاسف بار، اقدامات فوری و موثر را علیه چنین اقدامات اسلام ستیزانه و افراطی اتخاذ کنند به نحوی که تضمین شود چنین اعمالی تکرار نخواهد شد.

در پایان این بیانیه ضمن درخواست از جامعه بین المللی برای اجرای برنامه عمل مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه، از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگران ویژه این سازمان درخواست شده است تا هر یک با صدور بیانیه های جداگانه این اقدام سخیف را به شدت محکوم کرده و از دولت ها بخواهند تا اقدامات لازم را علیه چنین اعمال تاسف باری که ناقض کلیه موازین و معیارهای بین المللی و مصوبات شورای حقوق بشر در این زمینه است را معمول دارند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.