محکومیت ۴ میلیارددلاری موتورولا از سوی مایکروسافت

۱۰اردیبهشت، موبنا- بخش موبایلی موتورولا به سبب تعرض به امتیازات مایکروسافت در ساخت گوشی‌هایش چهار میلیارد دلار جریمه شد.

مایکروسافت در طول یک سال قبل از موتورولا برای نقض قوانین و دسترسی غیرقانونی به اختراعات ثتب شده توسط این شرکت، به دادگاه شکایت و خواستار دریافت غرامت شد.

بر این اساس، مایکروسافت اعلام کرده که موتورولا به امتیاز پخش فایل‌های ویدیویی H.264 و امتیازات شبکه در کنسول بازی Xbox تعرض کرده و باید خسارت پرداخت کند.

در پی شکایت مایکروسافت، دادگاه اعلام کرده که موتورولا سالانه باید ۱٫۸ میلیون دلار به مایکروسافت بپردازد.

البته هنوز دادگاه رای قطعی خود را اعلام نکرده اما حکم دادگاه روی اختراعات ثبت شده توسط موتورولا تاثیر خواهد داشت.

تابستان سال ۲۰۱۱ گوگل اعلام کرد که بخش تلفن‌های همراه شرکت موتورولا را خواهد خرید و چند ساعت پس از اعلام، صاحب آن شد.

این شرکت برای خرید سهام موتورولا مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد دلار به صورت نقد پرداخت کرد و براین اساس مالکیت موتورولا موبیلیتی به گوگل واگذار ‌شد و با این خرید صاحب ۱۹ هزار کارمند تازه شد.

به دست آوردن شرکت موتورولا، که همکار اختصاصی برای آندروید محسوب می‌شود، گوگل را قادر کرد تا آندروید را تقویت و رقابت بین سیستم‌های موبایل را افزایش دهد.
گوگل، به شرکت موتورولا به عنوان یک کسب و کار مجزا نگاه کرده و آن را به صورت جداگانه در دست کار دارد.

از سال ۲۰۰۷ که گوگل سیستم عامل مخصوص موبایل خود یعنی آندروید را عرضه کرد روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شد و شرکت‌های معتبر و بزرگ، گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل آندروید گوگل ارایه کردند. بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه آندرویدی در سراسر جهان وجود دارد و روزانه ۵۵۰ هزار دستگاه بر تعداد آنان اضافه می‌شود.

شرکت موتورولا که قدمتی ۸۰ ساله در زمینه ارتباطات و تلفن همراه دارد یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در امریکا است اما در رقابت با شرکت‌های بزرگی چون اچ‌تی‌سی و سامسونگ کمی عقب مانده ‌است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.