مخابرات: تعرفه سیمکارتهای دائمی همراه اول به بیش از ۵۱۵ ریال و تعرفه سیمکارتهای اعتباری به عددی کمتر از اختیارات مصوبه سازمان تغییر میکند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران گفت: تعرفه‌های تازه همراه اول و تعرفه‌های بین شهری تلفن ثابت تا یکی دو روز آینده قطعی می‌شود.
 
 
داوود زارعیان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، تعرفه‌های همراه اول در نیمه مرداد ماه فلت خواهد شد، اظهار کرد: تعرفه‌های قدیم این اپراتور در حوزه شهری ۴۴٫۷ تومان، بی شهری ۷۶ تومان بود که ۲۰ درصد هم هزینه جابه‌جایی به آن اضافه می‌شد.
 
وی ادامه داد: با اجرای طرح فلت سازی، هزینه‌های بین شهری و جابه‌جایی از تعرفه‌ها حذف می‌شود.
 
او دربارهٔ تعرفه‌های احتمالی همراه اول بعد از فلت‌سازی عنوان کرد: رگولاتوری تعرفه پایه و کفی را برای تمامی اپراتورها در نظر گرفته که بر مبنای آن تعرفه مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی ۵۱۵ ریال است و بنا به نظر اپراتور تا ۲۰ درصد قابلیت افزایش دارد که نهایتا ۶۱٫۸ ریال می‌شود و برای سیم کارت‌های اعتباری هم قابلیت اتخاذ تعرفه تا ۱۱۴ تومان وجود دارد.
 
مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که تعرفه دائمی همراه اول آیا بیشتر از تعرفه پایه رگولاتوری خواهد بود؟، گفت: در حال برنامه‌ریزی این کار هستیم و تا یکی دو روز آینده تعرفه مشخص شده را اعلام خواهیم کرد اما قطعا در تلفن‌های دائمی تعرفه بیشتر از پایه می‌شود ولی تعرفه اعتباری را ارزان‌تر از چیزی می‌کنیم که اختیارات آن در مصوبه داده شده است.
 
او همچنین دربارهٔ طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت در استان‌ها نیز که قرار است مجددا از ۱۵ مرداد از سر گرفته شود نیز ابراز کرد: در بعضی استان‌ها همچون قم، البرز و… هم کدسازی انجام شد اما به سبب هزینه‌هایی که برای مخابرات داشت و دولت هم حاضر به جبران ان نبود، جلوی آن گرفته شد.
زارعیان دربارهٔ اینکه با از سر گیری این کار هزینه‌های مخابرات از طرف دولت جبران خواهد شد نیز عنوان کرد: دو روش برای جبران هزینه‌ها وجود دارد یکی اینکه خود دولت هزینه‌ها را جبران کند که چون دائمی و پیوسته است منطقی به نظر نمی‌رسد و روش دیگر جبران از طریق تغییر تعرفه‌ها و کسب هزینه‌های بین شهری است.
سخنگوی مخابرات با اشاره به اینکه با اجرای این طرح کدهای داخل استان‌ها حذف می‌شود و تعرفه شهری جایگزین آن می‌شود، دربارهٔ تغییر تعرفه‌ها گفت: تعرفه ۲۲۰ ریالی در زون یک به ۲۲ ریال در دقیقه کاهش می‌یابد و بنابراین برای جبران هزینه‌ها باید تغییر در تعرفه را داشته باشیم.
او یادآور شد: با انجام چنین کاری بخشی از هزینه‌ها را مخابرات متحمل می‌شود و بخشی را مشترکان اما در کل برای مشترکان تفاوتی نخواهد داشت و شیوه پرداخت آن‌ها به گونه‌ای دیگر می‌شود به گونه‌ای که در یک بخش کمتر می‌پردازند و در بخشی دیگر بیشتر.
زارعیان در پایان دربارهٔ قطعی شدن این موضوع و نحوه جبران هزینه‌ها عنوان کرد: طی یکی دو روز آینده این موضوع قطعی می‌شود و اعلام خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.