مخالفان با بشار مذاکره می کنند؟

دبیر کل اتحادیه عرب در سخنانی که نشان از تن دادن مخالفان سوریه به گفت‌وگو با نظام این کشور دارد، اعلام کرد که دمشق محورهای روند سیاسی با مخالفان را تعیین کند.

به گزارش فارس، نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که کوفی عنان پس از نشست مخالفان سوریه در چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ می (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) در قاهره، بیانیه‌ای سیاسی آنان را تسلیم دمشق خواهد کرد.

به گزارش جهینه، العربی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود که عنان (فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه) از دولت سوریه بخواهد کرد محور‌های روند سیاسی با معارضان را تعیین کند که این امر از موافقت مخالفان دمشق با مذاکره با دولت سوریه حکایت می‌کند.

این سخنان اولین نشانه‌های شکست مخالفان دمشق است که بیش از یک سال است با فعالیت‌های مسلحانه و تروریستی تلاش می‌کنند دمشق را وادار به پذیرش خواسته خود کنند.

تا پیش از این مخالفان خارج‌نشین سوریه با رد هر گونه مذاکره، بر براندازی دولت سوریه تاکید می‌کردند.

العربی گفت که پس از نشست فراگیر مخالفان سوریه در قاهره، بیانیه‌ای سیاسی تحویل کوفی عنان خواهد شد تا آن را مستقیما به دولت سوریه تحویل بدهد.

العربی همچنین اذعان کرد که مشکل سوریه فقط با توقف تبادل آتش، و آتش بس حل نمی‌شود.

قرار است نشست مخالفان سوریه در قاهره با حضور نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت و نماینده سازمان ملل، ترکیه وتونس به این اعتبار که میزبان دو نشست درباره سوریه بودند، برگزار شود.

یکپارچه کردن دیدگاه معارضان و متحد کردن آنان از اهداف این کنفرانس اعلام شده است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.