مخالفان سوریه سلاحهای سنگین دارند

جام جم آنلاین: معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات حفظ صلح تائید کرد مخالفان سوریه مجهز به سلاحهای سنگین هستند و دلایل موثقی وجود دارد که می گوید نبرد اصلی در شرف آغاز است.

  به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، شورای امنیت سازمان ملل عصر پنج شنبه  در جلسه ای غیر علنی درباره وضعیت ناظران سازمان ملل در سوریه و بحران در آن کشور بحث و گفتگو کرد.

هاروه لادسوس، معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات حفظ صلح پس از این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین موضوع برای ما امنیت در سوریه است ولی خشونت های فزاینده همچنان افزایش می یابند.

وی افزود: تمرکز ما در دو هفته پیش بر دمشق بود ولی اکنون بر حلب است، خشونت ها در حمص و دیگر نواحی حتی در دمشق نیز همچنان ادامه دارد و کلا اوضاع  وخیم تر شده است.

لادسوس تاکید کرد: صف آرایی قابل توجهی صورت گرفته است و دلائل موثقی مبنی بر آغاز نبرد اصلی وجود دارد.

وی افزود: به لحاظ بشر دوستانه نیز بیش از دو میلیون نفر تحت تاثیر بحران در سوریه قرار گرفته اند، شمار بسیاری در داخل کشور آواره و شمار بسیار دیگری نیز از کشور گریخته اند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات حفظ صلح گفت: ناظران سازمان ملل مستقر در سوریه تلاش می کند بر اوضاع نظارت داشته باشند و براساس چارچوب قطعنامه ۲۰۵۹ که در شورای امنیت تصویب شد، عمل کنند.

وی در مورد تمدید ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه گفت: هنوز هفده روز از مدت ماموریت ناظران در سوریه باقی مانده است و پس از این زمان، شورای امنیت در این باره تصمیم گیری می کند.

معاون عملیات دبیرکل سازمان ملل گفت بان کی مون نیز در زمان حاضر در مورد وضعیت ناظران مشغول مشاوره است و در نظر دارد پیشنهادی ارائه  کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.