مخالفان سوری یا اتباع خارجی ؟!

“رابرت فیسک” کارشناس برجسته انگلیسی پس از سفر خود به سوریه طی مقاله ای اظهار داشت اتباع مسلح خارجی در سوریه بیش از شهروندان سوری هستند که به دولت اسد اعتراض دارند .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الاهرام ؛ فیسک در ادامه مقاله خود خاطرنشان کرد : افراد مسلح گرچه با اقدامات خود موجب کشتار و تخریب شهرها در سوریه می شوند اما نتوانسته اند خللی در روحیه مبارزه و موفقیت فرماندهان ارتش این کشور ایجاد کنند . 

وی ادامه داد: فرماندهان ارتش معتقدند به زودی حلب را از وجود تروریست ها پاکسازی کرده و این روند را در دیگر مناطق نیز اجرا خواهند کرد . بسیاری از افراد مسلح در شهرهای مختلف سوریه با حمله به منازل و تیرباران ساکنان آن ، از آنجا به عنوان مقر خود استفاده می کنند . 

این کارشناس انگلیسی همچنین اظهار داشت : در میان مخالفان مسلح افراد زیادی با زبان و گویش های غیرسوری وجود دارند که نشان می دهد آنها شهروند سوری نبوده و از دیگر کشورها وارد این کشور شده اند . مرز مشترک ترکیه و لبنان با سوریه شاهد ورود بیشترین تبعه از کشورهای مختلف از جمله لیبی ؛ سودان ، افغانستان و چچن به این کشور بوده است . 

فیسک تصریح کرد : کمک تسلیحاتی و انسانی کشورهای غربی و عربی به افراد مسلح در سوریه به حدی رسیده که می توان گفت تعداد مخالفان حقیقی دولت اسد در مقایسه با تروریست های سایر کشور ها در سوریه بسیار ناچیز است . 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.