مخالفت با کاهش انتشار یافتن اوراق ریالی

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

نمایندگان مجلس در اصلاحیه قانون بودجه ۹۲ با پیشنهاد دولت برای کاهش تعهد قوه مجریه به منظور انتشار یافتن اوراق مشارکت ریالی از ۵ هزار میلیارد تومان به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مخالفت کردند و بر این اساس تعهد دولت طبق قانون بودجه مصوب ۹۲ کماکان به قوت خود باقی است.

به گزارش  فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) خانه ملت و در ادامه بررسی جزئیات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال کل کشور، با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبنی بر حذف تبصره ۶ این لایحه موافقت کردند.

در جریان بررسی این تبصره، پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت مطرح شد که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

در لایحه پیشنهادی دولت، در تبصره ۶ آمده بود:

به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال معادل هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن به منظور اجرای طرح‌های انتفاعی خود منتشر و وجوه اخذ شده را به ردیف درآمد عمومی خزانه‌داری کل واریز کند. منابع واریزی صرف طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام مطابق جدول شماره ۱۸ این قانون می‌شود.

پیش از این مجلس در قانون بودجه ۹۲ مصوب کرده بود که به دولت اجازه داده شود تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال معادل ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن به منظور اجرای طرح‌های انتفاعی‌ خود منتشر و وجوه اخذ شده را به ردیف درآمد عمومی خزانه‌داری کل واریز کند.

با حذف تبصره ۶ لایحه پیشنهادی دولت، مجلس روی مصوبه قبلی خود در قانون بودجه ۹۲ مبنی بر اجازه دولت برای انتشار یافتن ۵ هزار میلیارد تومانی اوراق مشارکت ریالی، اصرار کرد و قانون بودجه ۹۲ در این بخش کماکان باقی ماند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.