مخالفت چهار کشور با تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به خاطر اریکسون

به گزارش پرس‌تی‌وی، در آستانه تصویب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، دولت سوئد با هدف حفظ منافع خود در تلاش است تا مانع اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور شود.

بر اساس این گزارش، یک مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: قرارداد ارتباطاتی میان شرکت ارتباطات اریکسون سوئد و تهران دلیل اصلی مخالفت سوئد با تحریم‌های بیشتر علیه ایران است. گفته می‌شود، این قرارداد در صورت تحریم‌های بیشتر دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: می‌دانیم سوئد از این بیم دارد که اگر این قرارداد میان اریکسون و ایران لغو شود، این امر می‌تواند برای دیگر قراردادهای این شرکت مشکل ایجاد کند.

به گفته این مقام رژیم صهیونیستی، سوئد از این بیم دارد که دیگر کشورها مانند چین از لغو این قرارداد خبردار شوند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوکزامبورگ به منظور تصویب رسمی دور جدید تحریم‌ها علیه ایران با وجود هشدار سازمان ملل علیه عواقب تحریم‌های کنونی بر زندگی مردم عادی گرد هم جمع خواهند شد.

باوجود فشار بر دولت سوئد برای کوتاه آمدن از مخالفت خود با تحریم‌های جدید علیه ایران، مقامات سوئد تاکید کردند: این تحریم‌ها تنها به مردم ایران صدمه می‌زند.

به همراه سوئد، یونان، قبرس و مالت نیز مخالفت خود با تحریم‌های بیشتر علیه ایران را اعلام کرده‌اند. این امر در حالی رخ داده است که برای هر تصمیم اتحادیه اروپا تمام ۲۷ کشور اتحادیه باید موافق باشند و مخالفت این ۴ کشور، فهرست تحریم‌های جدید را کم اثر خواهد کرد.

به گفته دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های جدید، بانکداری، صنعت و کشتی‌رانی تهران را هدف قرار خواهند داد؛ همچنین این اتحادیه اعضای خود را از فروش فلزات و سرب، یکی از مواد لازم برای تولید فولاد، دانش ساخت کشتی، و خدمات پرچم‌گذاری و رده بندی نفتکش‌های ایرانی منع خواهد کرد. بر اساس این حرکت، اتحادیه اروپا دارایی‌های ۳۴ شرکت ایرانی را مسدود خواهد کرد.

این حرکت اتحادیه اروپا با بی اعتنایی به سخنان اخیر رئیس سازمان ملل انجام شده است. بان کی مون در ۲ اکتبر هشدار داد: تحریم‌های غرب علیه ایران بیشتر زندگی مردم عادی ایران را هدف گرفته است.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.