مخالف قیمت‌گذاری در مسکن هستم/ نیازی به دخالت دولت در بازار نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: من همچنان نظر قبلی را دارم و فکر می‌کنم که در حوزه مسکن عرضه بسیار خوبی وجود دارد، لذا به هیچ‌وجه دخالتی از سوی دولت وجود ندارد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس سازمان ملی زمین و مسکن و قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر اعلام کرده که سقف تسهیلات مهر افزایش می‌یابد، گفت: اینکه معاون من گفته سقف تسهیلات مسکن مهر افزایش می‌یابد، بنده از آن بی‌خبر هستم.

وی افزود: اصلاً موضوع جلسه با بانک مرکزی این نبوده است، چنین چیزی نیست و بنده بی‌خبر هستم.

آخوندی گفت: این موارد را چرا از من می‌پرسید، این موارد را از رئیس کل بانک مرکزی که مرجع آن است بپرسید.

وی افزود: ممکن است معاون بنده درخواست‌کننده افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر باشد، ولی تصمیم‌گیرنده رئیس بانک مرکزی است، بنابراین از من هیچ چیزی راجع‌به بانک مسکن نپرسید و منتشر نکنید، چرا که من مسئول وام مسکن نیستم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اساسا مخالف مداخله دولت بر قیمت‌گذاری مسکن هستم، گفت: عرضه مسکن در حال حاضر بسیار خوب است، بنابراین نیازی به دخالت دولت در بازار نیست و وقتی عرضه در بازار بسیار است، سببی بر افزایش قیمت وجود ندارد.

آخوندی تصریح کرد: اساسا مداخله در قیمت‌گذاری مسکن از سوی دولت مخالف می باشند، نه در مسکن بلکه در هر چیزی مخالت دولت هستم.

وی گفت: فکر می‌کنم که باید با عرضه فراوان قیمت مسکن به نقطه تعادلی برسد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: من همچنان نظر قبلی را دارم و فکر می‌کنم که در حوزه مسکن عرضه بسیار خوبی وجود دارد، لذا به هیچ‌وجه دخالتی از سوی دولت وجود ندارد.

آخوندی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا معتقد میباشید که مردم باز هم برای کاهش بیشتر قیمت مسکن منتظر بمانند، گفت: ‌من نمی‌توانم در این خصوص نظری بدهم، اما همیشه گفته‌ام که با قیمت دستوری مخالف هستم.

وی افزود: نظر بنده این است که باید عرضه در بخش مسکن فراوان شود.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر عرضه در بازار مسکن بسیار است و وقتی عرضه در بازار مسکن بسیار است، سببی بر افزایش قیمت مسکن وجود ندارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.