مدارس تخصصی قرآن قطب معنوی و مذهبی کشور خواهند شد

وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد ۵۰۰ مدرسه قرآن تخصصی در کشور در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ از این مدارس به‌عنوان قطب‌های معنوی ومذهبی کشور نام برد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی در سالن جلسات ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای درسال ۹۱ طرح ریزی شده است، اظهار کرد: تقدیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از اقدامات وزارت آموزش و پرورش بعد از ۲۳ سال افتخار بزرگی برای فرهنگیان کشور محسوب می‌شود که باید به شکرانه آن تلاش مضاعف کرد.

وی سال ۹۱ را سال ریل گذاری اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش توصیف و تصریح کرد: با ۴۰ سیاست تحولی درسال ۹۱ به‌دنبال آن هستیم تا آموزه‌های دینی و قرآنی، مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله ا لعالی) و اندیشه بسیج را در آموزش و پرورش ساری و جاری کنیم.

حاجی بابایی با اشاره به ایجاد یک هزار کلاس درس شاهد در  سال تحصیلی گذشته افزود: مدارس شاهد، پایگاه اصلی نظام جمهوری اسلامی درکشور هستند.  

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی ۵۰۰ مدرسه قرآن تخصصی درسال تحصیلی جدید گفت: اولویت این مدارس در دوره ابتدایی است و در پایان به دانش آموزان گواهینامه قرآنی نیز اعطا خواهد شد.

وی با اعلام تغییر کتب درسی سال دوم و ششم ابتدایی درسال تحصیلی ۹۲-۹۱ تاکید کرد: فرهنگ بسیج باید در میان دانش آموزان دوره ابتدایی توسعه یابد زیرا در دوران ابتدایی ریشه فکری، عقلی و دینی دانش آموزان شکل می‌گیرد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه درسال جاری تمام برنامه‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید دو ماه زودتر اجرایی می‌شود، افزود: شجره طیبه بسیج می‌تواند در رشد اعتقادی دانش آموزان نقش اساسی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش رویکرد این وزارتخانه را به سمت برنامه‌های قرآنی دانست و افزود: اردوهای راهیان نور از جمله برنامه هایی است که در میان جامعه دانش آموزی تاثیر فراوانی داشته است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.