مدال برنز آسیا بر گردن یاسین باقری

۰۱ تیرماه ۱۳،

ورزش > دیگر ورزشها – یاسین باقری که اولین حضور خود در رقابتهای بزرگسالان را تجربه می‌کند روی سکوی سوم آسیا ایستاد.

به گزارش خبرگزاری ممتازنیوز و به نقل از پایگاه اینترنتی فدراسیون وزنه‌ برداری، یاسین باقری که اولین حضور خود در رقابتهای بزرگسالان را تجربه می‌کند، با مهار وزنه‌های ۱۶۱ کیلوگرم در یکضرب و ۲۰۱ کیلوگرم در دوضرب، با رکورد مجموع ۳۶۲ کیلوگرم پس از الکساندر زایچیخوف قزاق و شنگو ژانگ از چین روی سکوی سوم آسیا ایستاد.
نفر ششم جوانان جهان در سال ۲۰۱۱، در یکضرب ابتدا پشت وزنه ۱۶۱ کیلویی ایستاد که بار اول نتوانست آن را بالای سر ببرد اما در بار دوم موفق به مهار آن شد. باقری در آخرین فرصت خود نیز در مهار وزنه ۱۶۷ کیلویی ناموفق بود تا با همان سه چراغ سفیدی که برای بلند کردن وزنه ۱۶۱ کیلویی از داوران گرفت، مدال برنز حرکت یکضرب را به دست بیاورد.
باقری در دوضرب هم فقط یکبار از داوران چراغ سفید گرفت اما همان وزنه ۲۰۱ کیلویی کافی بود تا او را در مجموع دو حرکت روی سکوی سوم آسیا قرار دهد. در این وزن الکساندر زایچیخوف که جانشین ایلین ایلیا، اعجوبه وزنه‌برداری قزاقستانی‌ها شده بود، با رکورد مجموع ۳۸۵ کیلوگرم (۱۷۵ کیلوگرم در یکضرب و ۲۱۰ کیلوگرم در دوضرب) قهرمان آسیا شد و شنگو ژانگ از چین با حدنصاب مجموع ۳۷۴ کیلوگرم (۱۶۸ کیلوگرم در یکضرب و ۲۰۶ کیلوگرم در دوضرب) عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.
فردا و در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا چهار نماینده ایران، کیا قدمی و محسن بهرام زاده در دسته ۱۰۵ کیلوگرم و بهادر مولایی و رشید شریفی در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم به رقابت با حریفان آسیایی خود خواهند پرداخت.
تیم ملی وزنه‌برداری تاکنون با کسب ۴ مدال طلا، دو نقره، دو برنز و ۳۱۴ امتیاز تیمی، از بیشترین بخت برای ایستاد روی سکوی قهرمانی و دفاع از عنوان قهرمانی سال قبل خود برخوردار است.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.