مدال طلای حرکت یک ضرب دسته ۱۰۵ کیلوگرم بر سینه نصیر شلال

به گزارش ایرنا، در این دوره از مسابقه ها که در کره جنوبی برگزار می شود، نصیرشلال در حالی برای اولین حرکت خود روی تخته آمد که ۹ وزنه بردار از ۱۱ وزنه بردار گروه اول هر ۳ حرکت خود را انجام داده بودند و رقابت اصلی در این وزن میان او و روسلان نورودینوف از ازبکستان بود.

حریف نواب نصیرشلال کار خود را با انتخاب وزنه ۱۸۰ شروع کرد، اما نواب در اولین حرکت خود نتوانست وزنه ۱۸۳را بالای سر ببرد.به همین خاطر انتخاب بعدی کادر فنی برای وزنه بردار کشورمان همان ۱۸۳ بود که این بار نصیرشلال به راحتی وزنه را بالای سر نگه داشت.

نورودینوف درحرکت دوم خود پشت وزنه ۱۸۴قرارگرفت، که این بار نیز درمهار وزنه درخواستی موفق عمل کرد.بعد از این حرکت کوروش باقری، درخواست وزنه ۱۸۷را برای نواب نصیرشلال کرد، اما وزنه بردار ازبک هم برای سومین حرکت خود همین وزنه را انتخاب کرد تا با توجه به وزن کمتر بدنش از شانس بیشتری برای کسب مدال طلا برخوردار باشد.

البته کار به اختلاف وزن نرسید چراکه نواب نصیرشلال وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی را بالای سر خود نگه داشت و سه چراغ سفید از داوران گرفت اما نورودینوف با سه چراغ قرمز، به نشانه ناموفق بودن در مهار وزنه ۱۸۷، به کار خود پایان داد.

به این ترتیب نواب نصیرشلال مدال طلای حرکت یکضرب دسته ۱۰۵ کیلوگرم را از آن خودکرد.

اما اتفاق مهم رقابتهای گروه اول دسته ۱۰۵ کیلوگرم خارج شدن وزنه بردار کشور کره جنوبی بود. چول مین کیم که در مسابقات جهانی پاریس با مهار وزنه های ۱۷۲ در یکضرب و ۲۲۴ در دوضرب، به مقام هفتم رسیده بود، در کشور خودش و در رقابتهای قهرمانی آسیا، ۳ بار متوالی در مهار وزنه ۱۷۰ کیلویی ناموفق عمل کرد و از گردونه رقابتها کنار رفت.

رقابتهای دوضرب دسته ۱۰۵ کیلوگرم تا دقایقی دیگر آغاز می شود و کادر فنی برای نخستین حرکت نواب نصیرشلال وزنه ۲۲۵ را انتخاب کرده است.

۹۱۲۲**۱۵۹۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۲۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.