مدال طلا بر سینه رستمی درخشید

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

به گزارش سرویس ورزشی سایت خبری ممتازنیوز، کیانوش رستمی وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم تیم ملی در رقابت های گروه A این دسته در رقابت‌های قهرمانی جهان و در حرکت یک ضرب با بلند کردن وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی مدال نقره گرفت و رکورد ایران را ارتقا داد.

رستمی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در آلماتی قزاقستان در حرکت یک ضرب موفق به بلند کردن وزنه های ۱۷۳، ۱۷۶ و ۱۷۸ کیلوگرمی شد تا به مدال نقره دست یابد.

او با بلند کردن وزنه ۱۸۷کیلو گرمی رکورد ایران را که با ۱۷۶ کیلوگرم در اختیار سهراب مرادی بود ۲ کیلوگرم ارتقا داد.

رستمی در حالی امروز در این دسته به مصاف ۹ وزنه بردار دیگر رفت که از نظر وزنی از همه آنان کمتر بود.

در این دسته ایوان مارکوف از بلغارستان در ابتدا وزنه های ۱۷۴ و ۱۷۷ کیلوگرم را بلند کرد که در سومین حرکت او ابتدا وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی را انتخاب کرده بود که در آخرین لحظه یک کیلوگرم وزنه خود را افزایش داد و با ۱۷۹ کیلوگرم و یک کیلوگرم بیشتر از وزنه کیانوش رستمی در سکوی نخست ایستاد.

آندری ریباکوف از بلاروس هم با ۱۷۵ کیلوگرم در حرکت سوم صاحب مدال برنز شد.

کیانوش رستمی در بازیهای آسیایی ۲۰۲۴ اینچئون کره جنوبی با ۱۷۲ کیلوگرم در حرکت یک ضرب و ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر برد و با مجموع ۳۸۴ کیلوگرم مدال نقره گرفت.

او در حالی در بازی‌های آسیایی مدال نقره گرفت که وزنه بردار چینی در آخرین لحظه و با انتخاب وزنه ۲۱۸ کیلوگرم که برابر با رکورد حرکت دو ضرب جهان است مدال طلای رستمی را از او گرفت.

کیانوش رستمی در کارنامه خود دو مدال طلای جوانان جهان در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، نایب قهرمانی بزرگسالان آسیا در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و مدال طلای قهرمانی سال ۲۰۱۱ جهان در پاریس فرانسه را در کارنامه دارد.

هشتاد و یکمین دوره رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان که مرحله اول کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل است از ۱۷ تا ۲۵ آبان ماه در سالن بالوان شالوک شهر آلماتی پایتخت کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – ورزشی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.