مدرس بین المللی شنا:ایران می ‎تواند به سطح اول شنای دنیا برسد

به گزارش ایرنا و به نقل از سایت فدراسیون شنا ، ‘فرناندو دلگادو’، مدرس آمریکایی فدراسیون بین‌المللی شنا افزود: فدراسیون جهانی شنا به دنبال این است که با برگزاری دوره‎های آموزشی مختلف در کشورهای جهان، سطح شنای کشورها را به هم نزدیک کند و کلاس مربیگری بین المللی در ایران نیز با همین هدف برگزار می شود.

‘دلگادو’ گفت: در این دوره اطلاعات و تجربیاتم را در خصوص نحوه صحیح تمرین، تغذیه، سیستم انرژی تمرین و سایر موارد مربوط به مربیگری شنا به حاضرین در کلاس آموزش خواهم داد.

دوره مربیگری بین المللی شنا طی روزهای اول تا ششم شهریور ماه به میزبانی هیات شنای خراسان رضوی برگزار می شود.

مدیر دوره بین المللی شنا نیز با بیان اینکه فدراسیون شنا بدنبال ارتقاء سطح فنی مربیان کشور است ، برگزاری نخستین دوره این کلاسها در شهرستانها را باعث افزایش انگیزه مربیان سازنده کشور عنوان کرد.

مجید مشتاق عشق، سرپرست هیات شنا استان خراسان رضوی در حاشیه برگزاری کلاس بین المللی مربیگری واترپلو تصریح کرد: فدراسیون شنا ایران هر سال دوره‎هایی را برای ارتقای سطح فنی مربیان شنا کشور برگزار می‎کند که این دوره نیز در راستای همین آموزش‎ها با حضور یکی از برترین مدرسان فدراسیون جهانی شنا در مشهد با حضور ۳۰ مربی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در خصوص اعطای میزبانی این دوره به مشهد تصرح کرد: این برای اولین بار است که دوره‌های بین‌المللی مربیگری شنا در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و با توجه به پتانسیل‌های شهر مشهد این میزبانی به مشهد اعطا شد.

مشتاق عشق خاطر نشان کرد: سهمیه مربیان استان خراسان رضوی در این دوره ۲ نفر است و با موافقت ‘دلگادو’، تعدادی از مربیان فعال استان نیز به عنوان مستمع در کلاس حاضر می‌شوند اما مدرک نمی‌ گیرند.

سرپرست هیات شنا استان خراسان رضوی با بیان اینکه این میزبانی به ارتقای سطح فنی شنای استان کمک خواهد کرد، تصریح کرد: از تمامی اوقاتی که دلگادو در مشهد است استفاده خواهیم کرد که در همین راستا وی بازدیدی از تمرینات تیم‌های استان در رده‎های سنی مختلف خواهد داشت و سعی خواهیم کرد از دانش او در شنا نهایت استفاده را ببریم، ضمن اینکه یک جلسه آموزشی نیز برای مربیان منتخب خانم و آقای استان با حضور این مدرس فدراسیون جهانی شنا برگزار خواهیم کرد.

مشتاق عشق خاطرنشان کرد: فدراسیون شنا و اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در برگزاری این دور کمک زیادی به ما کردند که جای تشکر دارد.

ورزشی ** ۱۵۸۷ **۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۰۹۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.