مدعیان حقوق بشر، قفل سکوت در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار را بشکنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان در این تجمع با سردادن فریاد ‘مرگ بر اسراییل’، ‘ای رهبر آزاده، آماده ایم، آماده’، ‘دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد’، ‘یا ایهاالمسلمون اتحدوا، اتحدوا’، ‘وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد’، ‘سکوت هر رسانه خیانت است به قرآن’ و ‘هیهات من الذله’، حمایت خود را از مسلمان مظلوم میانمار اعلام کردند و خواستار واکنش مجامع بین المللی در برابر کشتار مردم مسلمان و بی گناه میانماری شدند.

این دانشجویان با در دست داشتن پلاکادرهایی که بر روی آن به زبان انگلیسی و فارسی نوشته شده بود ‘نسل‌کشی بس است’ و ‘مجامع بین‌المللی به داد میانماری‌ها برسید’، تصاویری نیز از کشتار اخیر مسلمانان میانمار را حمل می کردند.

‘محمد پهلوان’ دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص این تجمع اعتراضی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در این جا حضور یافتند تا نسل کشی حکام ظالم را محکوم کنند.

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد نسل کشی، ظلم و قتل عام مسامانان در دنیا هستیم، این در حالیست که سازمان های بین المللی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند، نسبت به این کشتار بی توجه بوده و سکوت کرده اند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: در چند ماه گذشته نیز مردم مسلمان میانمار در سکوت مجامع بین المللی و افرادی که باید در این زمینه پاسخگو باشند، قتل عام می شوند.

پهلوان افزود: هدف از برپایی این تجمع آن است تا اذهان عمومی و مسوولان بین المللی را نسبت به این نسل کشی بیدار کنیم و بگوییم کسانی که در ظاهر از حقوق بشر سخن می گویند، نسبت به حقوق مسلمانان بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان مسلمان در این خصوص بی تفاوت نخواهند ماند زیرا انعکاس این تجمع در رسانه ها بطور قطع در محافل بین المللی تاثیرگذار خواهد بود، و معتقدیم سکوت در برابر این نسل کشی یعنی تایید اقدام قاتلان، و افرادی که سکوت می کنند با مجرمان شریک هستند.

پهلوان افزود: شنبه هفته آینده – اول مرداد ماه – نامه ای اعتراض آمیز نسبت به این کشتار خطاب به ‘بان کی مون’ دبیر کل سازمان ملل متحد به دفتر سازمان ملل متحد در تهران ارسال خواهیم کرد.

‘نرجس شنبدی’ دانشجوی رشته کتابداری دانشگاه خلیج فارس بوشهر، در مورد حضور خود در این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت:‌ مردم میانمار به وحشتناک ترین شکل ممکن قتل عام می شوند و همه در برابر این کشتار سکوت کرده اند، اما ما به عنوان دانشجویان مسلمان سکوت نخواهیم کرد و مطئمن هستیم که این حضور تاثیرگذار خواهد بود.

‘سمیرا احمدی’ دانشجوی مدیریت دانشگاه زاهدان و دیگر فرد حاضر در این تجمع نیز گفت: به عنوان دانشجویان مسلمان به مدعیان حقوق بشر می گوییم که کشتار انسان ها چه مسلمان و غیر مسلمان وحشیانه است و در برابر این حرکت وحشیانه سکوت نخواهیم کرد و به عنوان انسانی مسلمان واکنش در برابر این کشتار را وظیفه و تکلیف دینی و شرعی خود می دانیم.

اعضای جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در ادامه این تجمع، در اعتراض به کشتار مسلمان مظلوم میانمار، بیانیه ای صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: دین اسلام دین صلح، آرامش و عدالت است و مسلمانان در پرتو آموزه های وحیانی اسلام همواره در تعامل و صلح با سایر اقوام و ادیان زیسته اند، اما دولت هایی که از آموزه های ادیان و صلح بهره ای نبرده اند، بدون پذیرش حق حضور تمام تمام تفکرات، رفتارهایی از خود نشان می دهند که هراس آنان از ظهور و حضور دین الهی اسلام است.

این بیانیه همچنین می افزاید: کشتار وحشیانه مسلمانان بی دفاع توسط تندروان و دولت میانمار، خشم مسلمانان جهان و بخصوص دانشجویان ایران را برانگیخته است، کشتار هزاران بیگناه که یادآور جنایات اسراییل جنایتکار علیه مردم مظلوم فلسطین است، و قتل عام مردم و علمای این کشور در حالی انجام می شود که شاهد بی تفاوتی دولت های غربی و رسانه های وابسته به آنان هستیم.

دانشجویان در این بیانیه تاکید کردند: سازمان های بین المللی در حالی هر جا منافع آنان اقتضا کند با صدور قطع نامه های متعدد و ارسال ناظران حقوق بشر به رصد اوضاع کشورها می پردازند که در کشوری نظیر میانمار که قتل عام گسترده مسلمانان در آن بر کسی پوشیده نیست، موضع سکوت اختیار می کنند، آیا وقت آن نیست که سازمان ملل با شکستن سکوت خود جلوی این رفتار وحشیانه دولت برمه که در تضاد کامل با حقوق بشر است را بگیرد؟

این بیانیه می افزاید: امروز وظیفه مسلمانان و غیرمسلمان آزاده است که به سازمان های بین المللی برای جلوگیری از ادامه این کشتار وحشیانه فشار بیاورند تا دولت برمه نتواند جنایتی نظر آن چه در فلسطین می گذرد را که به آواره شدن انسان های مظلوم منجر شد، تکرار کنند.

طی هفته های اخیر و در نتیجه بدترین کشتار قومی در میانمار بیش از ۲۰ هزار تن از مسلمانان این کشور به دست گروههای افراطی در استان ‘راخین’ کشته، شکنجه و با بی خانمان شده اند.

اجتمام ** ۹۱۰۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۰۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.