مدیرکل نظارت فرهنگی وزارت علوم:زندگی دانشجویان در خوابگاه‌ها زاهدانه است

مدیرکل نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شاکله جنبش دانشجویی ظلم ستیزی و مبارزه با فقر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان، احمد علمشاهی در نشست آموزشی تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت که عصر روز گذشته برگزار شد، با بیان اینکه اولین انجمن اسلامی دانشجویی در دانشگاه تهران شکل گرفت، اظهارکرد: انجمن‌های اسلامی دانشجویی یک سابقه ۷۰ ساله دارند و می‌توان جنبش دانشجویی را به سه دهه توده‌ای و چپ‌گر، اسلام‌گرا و جنبش لیبرالیسم طبقه‌بندی کرد.

دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت در رابطه با جایگاه جنبش دانشجویی در ایران افزود: برخی معتقدند جنبش دانشجویی تابع مستقیم جریانات روشن فکران جامعه و جریانات سیاسی در ایران بوده است.

علمشاهی با اشاره به اینکه زندگی دانشجویان در خوابگاه زاهدانه است، گفت: ویژگی نهاد دانشجویی و غالب شکل‌گیری آن عدالت طلب است و شاکله جنبش دانشجویی ظلم ستیزی و مبارزه با فقر است.

وی در رابطه با انشعاب دفتر تحکیم وحدت، ۲ دسته دلایل درونی و بیرونی را برشمرد و ادامه داد: مهمترین عامل درونی غفلت در حوزه معرفت و معنویت بوده است. اعضای دفتر تحکیم و انجمن‌های اسلامی دانشگاه و کسانی که می‌خواهند یک مجموعه را رشد دهند باید ابتدا به خود بپردازند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم اعتقاد به گفتمان اسلامی، هویت و آزادی، اخلاق و معنویت، درک صحیح از مسایل سیاسی کشور و اعتقاد به نقد و پذیرش آنرا از ویژگی‌های اساسی دفتر تحکیم وحدت برشمرد و گفت: به هر یک از این ویژگی‌ها خللی وارد شود دفتر تحکیم هویت خود را از دست خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.