مدیریت استراتژیک لازمه اجرای طرح های عمرانی

اجرای پروژه های عمرانی نیازمند اعمال مدیریت استراتژیک یا همان مدیریت اولویت بندی است.

مهندس احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب بالا گفت: اجرای پروژه های عمرانی کشور نیازمند اعمال مدیریت استراتژیک یا همان مدیریت اولویت بندی است.

وی افزود: اگر قرار باشد ۱۱ پروژه عمرانی در طول یک سال در کشور اجرا شود باید با توجه به اولویت منابع مالی و نیز اهمیت آن پروژه برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور طبقه بندی و اولویت بندی شود.

وی با اشاره به اینکه بایستی هرچه بیشتر زمینه لازم را برای مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی فراهم کنیم اظهار داشت: علاوه بر فراهم آوردن زمینه برای مشارکت بخش خصوصی بایستی اعتقاد به حضور موثر و مفید بخش خصوصی نیز در اذهان عمومی جامعه از جمله دولت ایجاد شود.

وی ادامه داد: اعتقاد به حضور موثر و مفید بخش خصوصی در اذهان عمومی شرایطی را فراهم می کند که از ابتدای اجرای پروژه تا زمان بهره برداری و حتی بعد از زمان بهره برداری این بخش خصوصی باشد که پاسخگوی تمام نیازها و انتظارات مردم باشد.

وی گفت: متاسفانه در شرایط فعلی اعتقاد به حضور بخش خصوصی آنطور که باید در اذهان عمومی جامعه جا نیفتاده چرا که وقتی اجرای یک طرح را به بخش خصوصی واگذار می کنیم در صورت بروز مشکل در هنگام اجرای طرح و یا بعد از بهره برداری از آن پروژه مردم دولت را مورد بازخواست و پرسش قرار می دهند و نه بخش خصوصی.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.