مدیریت پسماند تا سه سال آینده

جام جم آنلاین: قائم مقام سازمان محیط زیست گفت:‌ با اقدامات صورت گرفته تمام پسماندهای خانگی حداکثر تا سه سال آینده به طور کامل مدیریت می شوند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی محمد شاعری در مراسم پایان دفن غیربهداشتی پسماند در قزوین افزود: هم اکنون ۸۰ درصد پسماندهای خانگی مدیریت می شوند و ۲۰ درصد باقیمانده در کلانشهرهایی مانند تهران ، شیراز ، کرج در دستور کار قرار دارند.

وی از مدیریت پسماندهای بیمارستانی تا پایان امسال خبر داد و گفت: در پایان سال ۹۱ تمام بیمارستان ها به سیستم امحای زباله و بی خطرسازی مجهز خواهند شد.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از مدیریت پسماندهای ویژه تاپایان سال ۹۲ خبر داد و افزود: تمامی پسماندهای ویژه نظیر روغن آسکارل ، لجن های اسیدی ، لامپ های جیوه ای ، سموم کلره و فسفره مدیریت می شوند.

وی اضافه کرد:‌به زودی مراکز دفن پسماندهای ویژه در شهرهایی مانند اراک ، اصفهان و دیگر شهرهای کشور افتتاح می شود.

شاعری همچنین از بازیافت پسماندهای کشاورزی تا پایان سال ۹۴ خبر داد و گفت:‌ با برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم که پسماندها به عنوان کالای بازیافتی در کشور تعریف شوند.

قائم مقام سازمان محیط زیست اظهارداشت:‌ بازیافت زباله علاوه بر اینکه مانع اتلاف منابع و آلودگی محیط زیست می شود ، عاملی در افزایش اشتغالزایی است.

وی تصریح کرد: با مدیریت پسماند سالانه می توان ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرد.

شاعری تاکید کرد: در جریان عملیات عمرانی نباید محیط زیست تخریب و توسعه شهرها موجب آلودگی هوا شود.

وی به معضلاتی نظیر گرد و غبار و آلودگی آب در کشور اشاره کرد و گفت:‌ به هم خوردن ارتباط بین انسان و طبیعت تعادل طبیعی را به هم می زند در حالی که باید با راهکارهای اصولی این تعادل حفظ شود.

قائم مقام سازمان محیط زیست تاکید کرد: ‌پوشش های گیاهی و منابع آب ظرفیت های محدودی دارند و به هیچ وجه نباید تصور کنیم که بی نهایت و پایان ناپذیر هستند بنابراین باید برنامه ریزان و مسوولان با حفظ منابع پایه نسبت به مباحث توسعه گام بردارند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.