مدیران موسسات اعتبار صادراتی به ایران می آیند

۰۷م آذر ،

مدیران موسسات اعتبار صادراتی به ایران می آیند | چاپ |
سه شنبه ۰۷ آذر ساعت ۱۳:۵۷

بینا- اولین اجلاس بین المللی همکاری‌های موسسات اعتبار صادراتی جهان اسلام اردیبهشت سال در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش بینا، بهمن وکیلی مدیر عامل این بانک با اعلام این خبر گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این اجلاس تشکیل اتحادیه موسسات اعتبار صادراتی کشورهای اسلامی است که به توسعه و پیشبرد پروژه‌ها و طرح های سرمایه گذاری کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی خواهد انجامید.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: این اجلاس به میزبانی بانک توسعه صادرات ایران برگزار می‌شود و ایده اولیه آن توسط جمهوری اسلامی در اجلاس کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان کنفرانس اسلامی موسوم به کومسک COMCEC که اردیبهشت ماه امسال در ترکیه تشکیل شد مورد استقبال اعضاء قرار گرفت.
وکیلی با بیان اینکه طی برنامه ده ساله قرار است حجم تجارت بین کشور های اسلامی از ۵/۱۶ در صد فعلی به ۲۰ درصد ارتقاء یابد گفت: باید تلاش های بیشتری در خصوص توسعه همکاری‌ها توسط کشور های عضو صورت پذیرد که مسئولیت اصلی آن به عهده نهادهای مالی و بیمه ای اعتبار صادراتی در ترویج و توسعه تجارت و سرمایه گذاری بین المللی بین این کشورهاست.
رئیس هیأت مدیره بانک توسعه صادرات ایران، این تلاش هماهنگ را سبب افزایش همگرایی اقتصادی موسسات اعتبار صادراتی دانست و افزود: در پی این هستیم تا با فراهم آمدن فضای مناسب جهت تبادل دانش و تجربیات مالی به ارایه راه‌حل‌های نوآورانه در حوزه تأمین مالی و افزایش تعاملات مالی و بانکی بپردازیم.
وکیلی تصریح کرد: مشخص است برای برگزاری شایسته این اجلاس باید مشارکت طیف عظیمی از موسسات پولی و بانکی اسلامی و همچنین سازمان‌های بین المللی همچون سازمان همکاری‌های اقتصادی ( ECO) و سازمان همکاریهای اسلامی ( OIC)، بانک توسعه اسلامی (IDB) و بخش وسیعی از نهادهای مالی در داخل کشور نیز جلب شود.
وی گفت: در حال حاضر کمیته ها و کارگروه های تخصصی این همایش کار خود را در دو بعد علمی و اجرایی آغاز کرده اند.

 


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.