مدیرعامل مخابرات: فروش مخابرات به بخش خصوصی قانونی است/۵۰ درصد مبلغ را پرداخت کرده ‌ایم

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

tci logo.jpg

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران طی یک معامله رسمی توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی فروخته شده است و از این رو هر تغییر و بازپس‌گیری در معامله باید در چارچوب قرارداد فروش صورت گیرد.
 
مظفر پور‌رنجبر در گفت‌وگو با فارس، در مورد اینکه گفته شده در کمیسیون صنایع مجلس، نمایندگان پیشنهاداتی را دربارهٔ بازگشت سیم مسی و فیبر نوری از شرکت مخابرات ایران به دولت مطرح کرده‌اند، گفت: برگرداندن سیم مسی از مخابرات به دولت صحبتی است که بار حقوقی و مالی دارد.
 
وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران طی معامله‌ای توسط سازمان خصوصی‌سازی، شرکت مخابرات را به بخش خصوصی فروخته است.
 
بخش خصوصی از ۱۶ هزار میلیارد تومان قیمت مخابرات، ۵۰ درصد را داده است
 
وی ادامه داد: بخش خصوصی تاکنون از ۱۶ هزار میلیارد تومان قیمت مخابرات، ۵۰ درصد (مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان که سهم بخش خصوصی است) به دولت پرداخت کرده و علاوه بر آن نیز سالی ۱۰۰۰ میلیارد به دولت پرداخت می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران، سهامدار شرکت با سازمان خصوصی‌سازی طرف است و باید درخصوص بازپس‌گیری شرکت، بازپس‌گیری سیم مسی و هرچیز دیگری در چارچوب قرارداد صحبت شود.
 
وی گفت: علاوه بر مبلغی که خریدار به عنوان مبلغ خرید به دولت پرداخت کرده، در مجموع ۴۰ درصد سود از سود و ۳۵ درصد از کل درآمد شرکت مخابرات ایران هرساله به حساب دولت واریز می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.