مدیرکل بنیاد مسکن فارس:برکات مقاوم سازی مسکن روستایی در زلزله های اخیر آشکار شد

۰۵اردیبهشت،

به گزارش ایرنا ، مهندس علی نقی لقمانی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری فارس افزود: در مناطق این استان از جمله اشکنان و اهل Ahel که شاهد خسارت جانی و مالی در زلزله های قبل از مقاوم سازی بودیم که هم اکنون با انجام این مهم این مناطق در مقابل زلزله های شش ریشتری و حتی بالاتر نیز مقاوم شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بااشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکن روستایی دراستان مقاوم سازی شده اظهار داشت: مقاوم سازی ۱۴۷ هزار واحد مسکن روستایی غیرمقاوم این استان در دستورکار قرار دارد.

وی با قدردانی از مساعدت بانک های عامل درعرضه تسهیلات مقاوم سازی ادامه داد:برای مقاوم سازی این واحدهای مسکونی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستائیان استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به وقوع ۲۰ درصد زلزله های کشور در استان فارس افزود:با توجه به این امر، ناگزیرباید خود را در مقابل وقوع زلزله های احتمالی آماده کنیم و با مقاوم سازی منازل مسکونی به ویژه در روستاها که از استحکام کمتری برخوردار می باشند، تلفات انسانی را به کمترین میزان برسانیم.

وی اضافه کرد:در ۲۰ سال قبل تقریبا هرشش سال یک زلزله پنج یا شش ریشتری درفارس رخ داده است که بعضا خسارت های جانی و مالی بسیاری نیز به همراه داشته است.

او ادامه داد:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس تاکنون ۶۵ هزار واحد مسکونی تخریب شده در زلزله را در استان و ۱۷ هزار واحد مسکونی را در خارج از استان بازسازی کرده است.ک/۲

۶۷۸ /۶۷۹ /۶۷۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.