مدیریت ضعیف دولت در بازار محصولات لبنی به دلالان میدان داد

چکیده: دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد نسبت به افزایش ۲۰ درصدی قیمت لبنیات، گفت: قیمت تمامی محصولات کشاورزی و به خصوص شیر و لبنیات شاهد حضور واسطه ها و دلالان هستیم که این موضوع نشان‌دهنده ضعف مدیریتی دولت در کنترل قیمت ها بوده که این مسئله پس از تعطیلات مجلس در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت  سید علی محمد بزرگواری افزود: درحال حاضر دامداران و تولیدکنندگان محصولات لبنی در جبران هزینه ها با مشکل مواجه شده اند که به نظر می رسدهر گونه افزایش قیمت در محصولات لبنی در جهت حمایت از دامدار ضروری است، اما دولت باید سودهای بدست آمده از آن‌را مدیریت کرده و دست واسطه ها را در این زمینه کوتاه کند.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی که طی روزهای اخیر اتفاق افتاده مانند بالا رفتن قیمت میوه و سایر محصولات کشاورزی بوده و سود حاصل از آن به جیب واسطه ها و دلالان برود، دولت باید در سیاست های خود تجدید نظر کرده و بر روند افزایش قیمت ها بیشتر نظارت کند.

وی اظهارداشت: هرگونه افزایش قیمت در شیر و محصولات لبنی باید در راستای حمایت از تولید ملی بوده و تولیدکنندگان و دامداران حمایت شوند، البته باید منافع مصرف کننده نیز در این راستا مدنظر قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: قیمت تمامی محصولات کشاورزی و به خصوص شیر و لبنیات شاهد حضور واسطه ها و دلالان هستیم که این موضوع نشان‌دهنده ضعف مدیریتی دولت در کنترل قیمت ها بوده که این مسئله پس از تعطیلات مجلس در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بزرگواری تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید سیاست های حمایتی از کارخانه های محصولات لبنی را در پیش گرفته و با توجه به شرایط موجودبیش از گذشته زمینه تولید را برای آن ها فراهم کند.

این نماینده مجلس نهم با انتقاد از سیاست گذاری نادرست دولت در عرصه مواد لبنی و خوراکی، افزود:زمانی که برنامه عرضه محصول و کالا و تقاضا برای کالا به هم می خورد با افزایش قیمت مواد لبنی ، اگر چه انتظار می رود که موجب رضایت تولید کننده شود، رضایت تولید کننده تامین نشده و مصرف کننده نیز متضرر می شود.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: استفاده از روش های مدرن در تولید محصولات کشاورزی موجب ارتقای سطح بهره وری تولید شده که دولت باید در این زمینه به تولید کنندگان کمک کند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.